آغاز تحقیقات درباره ویدئوی قرآن‌سوزی در مسکو
کد خبر: 4134466
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

آغاز تحقیقات درباره ویدئوی قرآن‌سوزی در مسکو

مقامات وزارت کشور روسیه از گشودن پرونده تحقیقات جنایی پس از انتشار کلیپی از هتک حرمت قرآن کریم خبر داده‌اند که احتمالاً در شرق مسکو فیلم‌برداری شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از البلد، مقامات وزارت کشور روسیه با اعلام خبر گشودن این پرونده قضایی تأکید کرده‌اند که در حال جستجو برای یافتن عامل این جنایت هستند.

به گفته پلیس مسکو، این کلیپ توهین به قرآن کریم، به احتمال زیاد در منطقه شرقی پایتخت مسکو فیلم‌برداری شده است.

دفتر مطبوعاتی این وزارتخانه گفت: در حال حاضر پرونده جنایی در رابطه با این اقدام مجرمانه تشکیل شده است و مأموران پلیس آگاهی با هدف روشن شدن تمامی شرایط، شناسایی و دستگیری متهم در حال انجام تحقیقات هستند.

پیش از این، رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور چچن، اعلام کرد که با سرویس امنیت فدرال روسیه در جستجوی فردی که به قرآن کریم در نزدیکی دریاچه سفید در مسکو هتک حرمت کرده است، همکاری می‌کند.

قدیروف با اشاره به اینکه تحقیقات وزارت کشور در مورد این حادثه از قبل آغاز شده است، این اقدامات را خاص لیبرال‌های غربی توصیف و تأکید کرد که نه مسلمانان و نه ارتدکس‌ها به چنین تحریکاتی نیاز ندارند.

پیش از این ویدئویی از سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در ساحل دریاچه سفید در مسکو در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. این دریاچه که در کمتر از 1 کیلومتری دریاچه مقدس مورد احترام مسیحیان قرار دارد، بخشی از پارک طبیعی تاریخی کوسینسکی است.

انتهای پیام
captcha