روز ارتش یک روز تاریخ‌ساز در انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4135047
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

روز ارتش یک روز تاریخ‌ساز در انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه روز ارتش یک روز تاریخ‌ساز در انقلاب اسلامی است، ادامه داد: روز ارتش روز قدرت ملت ایران، اتکای مردم به نیروهای اسلامی و اتحاد آنها است.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، صبح امروز ۲۹ فروردین‌ در مراسم رژه ارتش زنجان ضمن تبریک روز ارتش، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با یک تفکر جدید در مقابل دو تفکر جهانی سوسیالیستی و کمونیستی و کاپیتالیسم و سرمایه‌داری حیات سیاسی خود را ادامه داد.

وی با بیان اینکه دنیا به دو بلوک تقسیم شده بود و کشورها برای ادامه حیات سیاسی خود باید زیر پرچم یکی از این دو بلوک قرار می‌گرفتند، تاکید کرد: ایران بدون اتکا به غرب و شرق و بدون حمایت سیاسی دو بلوک با یک تفکر الهی و با رهبری یک عالم فرزانه، وارد عرصه سیاسی شد که این مسئله برای دو بلوک غیرقابل تحمل بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان افزود: حکومت وابسته گوش به فرمان آمریکا از ابزار قدرت در مقابل مردم استفاده کرد تا در کشور و در میان مردم فتنه‌گری کند؛ چرا که نمی‌توانستند استقلال جمهوری اسلامی را تحمل کنند و از آن هراس داشتند.

خاتمی با تاکید بر اینکه ۱۴۰۰ سال قبل در اسلام به مسلمانان دستور داده شد که قدرت نظامی برای مقابله با دشمنان خدا و خلق خدا، استعمارگران و استکبار داشته باشند، گفت: نیروی‌های نظامی کسانی هستند که از استقلال و آزادی کشور دفاع می‌کنند، در مسیر رضای خدا برای عزت و سربلندی بندگان خدا سینه خود را سپر می‌کنند و در راه و رضای خدا قدم برداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ارتش انقلاب اسلامی ارتش اسلام است، تاکید کرد: روز تاریخی که ارتش با تمام قوا با شعار ارتش فدای ملت به میدان آمد. مردم در مقابل شعار ارتش، فریاد ملت فدای ارتش سر دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در دوران ۸ سال دفاع‌مقدس همواره شاهد رشادت‌های ارتش بودیم، توضیح داد: ۴۸ هزار سرباز فداکار و افسران ارشدی که برای حفظ جان مردم از خاک کشور دفاع کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

خاتمی یادآور شد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ۸ سال با افتخار و شجاعت در برابر دشمنان ایستادگی کردند و ۲۱۸ هزار شهید گلگون کفن تنها در ۸ سال دفاع‌مقدس است که ایران را سربلند نگه داشته است.

امام‌جمعه زنجان با توضیح این مطلب که روز ارتش یک روز تاریخ‌ساز در انقلاب اسلامی است، ادامه داد: روز ارتش روز قدرت ملت ایران، اتکای مردم به نیروهای اسلامی و اتحاد آنها است.

وی با بیان اینکه هوشیاری، همدلی و وحدت ملت، مدیران ارشد، نیروهای نظامی نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند، افزود: ایجاد امید در جامعه مسئله حائز اهمیتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا دشمن در صدد القای ناامیدی در کشور است.

انتهای پیام
captcha