غفلت از آموزه‌های قرآنی؛ چالش مهم حوزه فرهنگ
کد خبر: 4138873
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
امام جمعه درمیان مطرح کرد

غفلت از آموزه‌های قرآنی؛ چالش مهم حوزه فرهنگ

حجت‌الاسلام مصیب خزاعی با بیان اینکه برای فرهنگ متولیان بسیاری درنظر گرفته شده است، اما باید برای کار مفیدتر این حوزه‌ها ادغام شوند، گفت: قرآن اصل فرهنگ و انقلاب ما است، اما ما چه کاری در قبال آن انجام داده‌ایم.

حجت الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه درمیانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه درمیان، امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان‌جنوبی که در سالن شهید رجایی استانداری و با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اولیه با دولت سیزدهم فرمودند که ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد و یک حرکت انقلابی، خردمندانه و عاقلانه لازم است انجام شود؛ انقلابی بودن به معنای بی‌حساب حرکت کردن نیست.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ایمان مردم را در فرهنگ می‌دانند، تصریح کرد: تمرکز دشمن روی فرهنگ بسیار بوده و هدف و آماج دشمن ایمان و باورهای مردم است. فرهنگ به معنای هوایی است که تنفس می‌کنیم و واقعیات را باید بیان کنیم.

امام جمعه درمیان با بیان اینکه پیروزی جبهه مقاومت نزدیک است، اما نباید از برخی امور غافل شد، افزود: قطعا دشمن به میدان آمده، اما باید ببینیم برای فرهنگ چه کرده‌ایم. برای فرهنگ متولیان بسیاری درنظر گرفته شده است، اما باید برای کار مفیدتر این حوزه‌ها ادغام شوند. قرآن اصل فرهنگ و انقلاب ما است، اما ما چه کاری در قبال آن انجام داده‌ایم.

خزاعی با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ باید اصلاح شود تا فرهنگ اقتصادی اصلاح شود، با اشاره به کمبود اعتبارت فرهنگی ادامه داد: ستادهایی مانند شورای فرهنگ عمومی، امور مساجد و امر به معروف و نهی از منکر ریالی از اعتبارات ندارند.

وی با بیان اینکه همه نهادها باید خود را در بحث فرهنگ دخیل بدانند، تصریح کرد: لازم است بودجه فرهنگی هر شهر از طرح‌ها مشخص شده و پیوست فرهنگی تعیین شود. فرهنگ و ایمان لازم و ملزوم یکدیگرند و امیدواریم در این دولت حضور مسئولان را در دانشگاه و میان مردم بیشتر شاهد باشیم.

ضرورت توجه به فرهنگ عمومی 

حجت‌الاسلام غلامرضا مرتضایی‌نیا، امام جمعه سرایان نیز در این جلسه با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری، فرهنگ عمومی از همه امور با ارزش‌تر است، گفت: باید معضلات و آسیب‌ها در حوزه فرهنگ شناسایی و اولویت‌بندی شده و تمام این موارد را در شورای فرهنگ عمومی اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از معضلاتی که در طول سال در تمام شهرستان‌ها وجود دارد بحث فرهنگ گردشگری است که در این راستا شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف را در کویر سه قلعه برگزار کردیم تا با حضور متولیان گردشگری مسائل رفع شود.

امام جمعه سرایان با اشاره به ضرورت توجه به بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: پیوست فرهنگی باید در هر برنامه‌ای دیده شود.

انتهای پیام
captcha