قرائت قرآن اردوغان با پایان مبارزات انتخاباتی در مسجد ایاصوفیه استانبول + فیلم
کد خبر: 4140842
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

قرائت قرآن اردوغان با پایان مبارزات انتخاباتی در مسجد ایاصوفیه استانبول + فیلم

رئیس جمهور اردوغان مبارزات انتخاباتی خود را شب گذشته با قرائت قرآن کریم و اقامه نماز در مسجد ایاصوفیه استانبول به پایان رسانید.

به گزارش ایکنا  به نقل از عربی21، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شب گذشته با پایان مبارزات انتخاباتی این کشور در مسجد جامع ایاصوفیه استانبول با حضور هزاران نفر از شهروندان ترکیه نماز مغرب و عشاء را اقامه کرد.

در این مراسم رئیس پارلمان، وزیر کشور و وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه و شماری از مسئولین حزب عدالت و توسعه  حضور داشتند.

در کلیپ ویدئویی که در رسانه‌ها منتشر شده است، اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را در حال خواندن آیات ابتدایی سوره بقره نشان می‌دهد، در حالی که فعالان در شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌هایی از تکبیر نمازگزاران و استقبال آنها از این اقدام اردوغان را پخش می‌کنند.

 

 

 

رئیس جمهور ترکیه پس از اقامه نماز در مسجد آیا صوفیه در سخنرانی خود در جمع نمازگزاران از مسلمانان خواست همیشه دست به دست هم دهند و از یکدیگر حمایت کنند و با استناد به آیه « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا"» تاکید کرد که تمام جهان اسلام پیرو همبستگی شما و آن چیزی است که بخصوص در ترکیه رخ می‌دهد .

اردوغان در مقابل جمعی از حامیان خود به تبدیل ایاصوفیه به مسجد مباهات کرد و گفت: همه در غرب از این اتفاق دیوانه شدند،  اما من انجام دادم.
رئیس جمهور ترکیه ایاصوفیه را نماد فتح استانبول و امانت سلطان محمد فاتح و وصیت خود خواند و گفت: تبدیل آن به مسجد پس از 86 سال یک انتفاضه جدید و دیرهنگام بود و این اتفاق زیباترین پاسخ به تجاوزات و هجمه‌هایی بود که ارزش‌های نمادین ما را در سراسر جهان هدف گرفته است.

کمال قلیچدار اوغلو، رقیب اصلی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نیز مبارزات انتخاباتی خود را با زیارت از مرقد مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه به پایان رساند.

او خطاب به طرفدارانش گفت: : انرژی خود را بر ساختن آینده متمرکز کنید نه جنگیدن برای گذشته به یاد داشته باشید که دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و فقط کشور باقی می‌ماند، دولت، عدالت و قانون را انتخاب کنید نه حزب‌گرایی.

انتهای پیام
captcha