ورود اولین ابرقهرمان محجبه هند به بازار نشر
کد خبر: 4143745
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

ورود اولین ابرقهرمان محجبه هند به بازار نشر

رمان گرافیکی «NinjaBee»(زنبور نینجا) نینجایی محجبه با قدرت‌های خار‌ق‌العاده، تلاشی برای برجسته کردن تنوع در هند است. در این رمان نقش زنان مسلمان محترم شمرده شده و بر اساس تاریخ فرهنگی منطقه دکن حیدرآباد به تألیف رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Indian Herald، تجهیزات فوق‌العاده مانند شنل‌های پرنده، تارهای پرتاب شونده و عینک‌های دید در شب، همه اینها نشان‌دهنده کهن الگوی ابرقهرمان غربی است.

با این حال اگر نتوانید با قهرمانان ارتباط برقرار کنید، آن‌ها بی‌فایده هستند.

مهدی سجاد، طراح ساکن حیدرآباد، در رمان گرافیکی ابرقهرمانی پیشنهادی خود به دنبال پاسخ به این موضوع است.

شخصیت خلق شده او که نینجا بی (NinjaBee) نام دارد، یک نینجای محجبه با قدرت‌های فوق‌العاده، تلاشی برای برجسته کردن تنوع در کشور هند است. رمان گرافیکی NinjaBee، به زنان مسلمان احترام گذاشته و بر اساس تاریخ فرهنگی منطقه دکن حیدرآباد تألیف شده است.

 داستان رمان گرافیکی مهدی درباره زندگی نیلوفر است که هم استعدادهای نینجا مانند و هم ویژگی‌های رفتاری مانند زنبور دارد و او را به یک NinjaBee (نینجای زنبوری) تبدیل می‌کند.

مهدی به یاد می‌آورد که بسیاری از زنان با حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها با تمسخر به عنوان نینجا یاد می‌شوند و گفت: حتی یکی از دوستانم هم همینطور نامیده می‌شد.

او تلاش می‌کند تا از طریق رمان گرافیکی خود با تبدیل کنایه نینجا به یک نقطه قوت، این توصیف را به چالش بکشد. NinjaBee مانند بسیاری دیگر از ابرقهرمانان، زندگی دوگانه‌ای دارد؛ این ابرقهرمان زمانی که با مجرمان مبارزه نمی‌کند در دانشگاه، پزشکی می‌خواند.

انتهای پیام
captcha