تأکید رئیس الحشد الشعبی بر نقش شهیدان سلیمانی و المهندس در پیروزی بر داعش
کد خبر: 4147823
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

تأکید رئیس الحشد الشعبی بر نقش شهیدان سلیمانی و المهندس در پیروزی بر داعش

رئیس سازمان الحشد الشعبی بر نقش بزرگ فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر شکست داعش تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المعلومة، فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی در مراسمی به مناسبت سالگرد تأسیس این سازمان گفت: الحشد با فتوای مرجعیت دینی تشکیل شد و توانست طی شش ماه به یک قدرت در مقابله با داعش تبدیل شود.

وی تأکید کرد: الحشد الشعبی طی ۴ سال جنگ و نبرد آزادسازی، در هیچ یک از نبردها شکست نخورد. الحشد الشعبی روحیه جهادی دارد، زیرا با فتوای جهاد و انگیزه عقیدتی تشکیل شد و این روحیه باید حفظ شود.

رئیس الحشد الشعبی ادامه داد: این سازمان معادله فرقه‌گرایی و اوضاع نابسامان سیاسی را شکست داد و افق مثبتی برای آینده عراق ترسیم کرد.

فیاض تأکید کرد : شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نقش بزرگی در تحقق پیروزی بر داعش داشتند.

وی با اشاره به اینکه الحشد الشعبی حامی دولت است و برای دفاع از آن تلاش می‌کند، افزود: این سازمان رویکرد سیاسی نداشته و با هیچ طرفی هم دشمنی ندارد.

سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) به دنبال هجوم تروریست‌های داعش و سقوط چندین استان عراق در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴)، با فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالی شیعه عراق تشکیل شد؛ نیروهایی که با پیروی از مرجعیت دینی و اتحاد و همبستگی مردمی توانستند در یک نبرد بی‌امان سه و نیم ساله، به پیروزی‌های بزرگی دست یابند و کار این گروه مخوف تروریستی را در اواخر تابستان ۱۳۹۶ یکسره کنند.

انتهای پیام
captcha