برگزاری نشست‌های کتابخوانی با محوریت دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 4147916
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
به همت کتابداران کتابخانه مریم قم انجام شد؛

برگزاری نشست‌های کتابخوانی با محوریت دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

کتابداران کتابخانه عمومی مریم با حضور در مدارس و اجرای نشست‌های کتابخوانی در کتابخانه به معرفی و ترویج دوازدهمین منابع جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از روز ۲۵ بهمن‌ماه در دو قالب کتابخوانی و هنری ویژه ۴ گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال آغاز شده است. کتابداران کتابخانه عمومی مریم با حضور در مدارس و اجرای نشست‌های کتابخوانی در کتابخانه به معرفی و ترویج دوازدهمین منابع جششنواره کتابخوانی رضوی پرداختند.

قصه گویی و نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان

معرفی منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همچون کتاب «نادانی دشمن ماست» نوشته سیدمحمد مهاجرانی و قصه گویی از آن ویژه گروه‌های سنی خردسال و کودک از جمله برنامه‌های انجام شده در کتابخانه عمومی مریم است. در پایان این نشست‌ها، از کودکان خواسته می‌شود تا بر اساس برداشت‌های خود از مفاهیم داستان، به نقاشی بپردازند.

معرفی و پویش کتابخوان همراه با مسابقه نقاشی جشنواره رضوی

همکاری با مدراس اطراف کتابخانه با هدف معرفی و ترویج جشنواره کتابخوانی رضوی دیگر فعالیت کتابداران کتابخانه عمومی مریم است. از جمله مدارس همکار کتابخانه در این طرح، دبیرستان دخترانه خدابخشی است که کتابداران با حضور در کلاس‌های این دبیرستان، ضمن معرفی کتاب‌های «غروب خورشید در سامراء» نوشته مصطفی خرامان و «غروب خورشید سامرا» نوشته محمدرضا بایرام، روش‌های شرکت در پویش کتابخوانی را نیز شرح دادند.

قصه گویی و نقاشی ویژه گروه سنی «ب»  و «ج»

دو کتاب «بیدار شو بابا» نوشته مرضیه جوکار و «اسب چوبی» نوشته مجید راستی ویژه گروه سنی «ب» و کتاب «۱۰ قصه از امام حسن عسکری (ع)» به روایت مسلم ناصری و «مسافران شب برفی» نوشته کلرژوبرت ویژه گروه سنی «ج» مورد استقبال اعضا و دانش آموزان قرار گرفته است و کتابداران ضمن قصه گویی و جمع خوانی از این دو کتاب، آن‌ها را برای شرکت در دو بخش پویش کتابخوانی و مسابقه نقاشی در سایت samakpl.ir راهنمایی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha