نوسازی مسجد و مرکز اسلامی والسال در انگلیس
کد خبر: 4149623
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

نوسازی مسجد و مرکز اسلامی والسال در انگلیس

مسجد المدینه و مرکز اجتماعی متعلق به آن در والسال انگلیس تخریب و به جای آن یک مسجد دو طبقه و مرکز اسلامی جدید جایگزین می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Express And Star، شورای شهر والسال در منطقه منچستر- لیورپول انگلستان با طرح بازسازی مرکز اسلامی و مسجد این شهر موافقت کرد.

قرار است این مرکز اسلامی با بخش هایی شامل نمازخانه بزرگ، کتابخانه، تعدادی کلاس درس، سالن چند منظوره، سالن غذاخوری متصل به آشپزخانه، فضایی برای افراد با نیازهای ویژه و سالمندان، اتاق‌هایی برای بانوان و تعدادی دفتر ویژه مدیریت ساخته شود.

مسئولان این مرکز اسلامی تاکید کردند: هدف از بازسازی این مرکز، برطرف کردن نیازهای جامعه مسلمانان در شهر والسال است. زیرا امکانات این مسجد درحال حاضر پاسخگوی نیاز آنها نیست. این مرکز اسلامی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود. همچنین برای غیرمسلمانان نیز همیشه باز خواهد بود تا اسلام و شعائر آن را از نزدیک بشناسند.

پیش تر برنامه ریزان شورای والسال این طرح را تایید و اعلام کردند: شورای والسال به دنبال همکاری فعالانه با مالکان، توسعه دهندگان و عوامل آنها در راستای منافع عمومی با هدف ارتقای توسعه پایدار در منطقه است.

 والسال شهری در منطقه منچستر - لیورپول انگلیس است. این شهر در ۸ کیلومتری شمال غرب بیرمنگام واقع شده و جمعیت فعلی والسال در سال 2023، 287000 نفر تخمین زده شده است. حدود 8 درصد از جمعیت این شهر را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha