اهدای قرآن نفیس از سوی رئیس‌جمهور مالت به کتابخانه محمد بن راشد
کد خبر: 4149845
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

اهدای قرآن نفیس از سوی رئیس‌جمهور مالت به کتابخانه محمد بن راشد

جورج ولا، رئیس‌جمهور مالت در بازدید خود از کتابخانه محمد بن راشد آل مکتوم در دبی، قرآن نفیسی را به این مجموعه اهدا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، جورج ولا، رئیس‌جمهور مالت که به امارات متحده عربی سفر کرده است، در بازدید خود از کتاب‌خانه محمد بن راشد آل مکتوم در دبی، قرآن نفیسی را به این کتابخانه اهدا کرد.

وی در این بازدید مورد استقبال محمد احمد المر، رئیس هیئت‌مدیره بنیاد کتابخانه محمد بن راشد آل مکتوم و محمد المزروعی، عضو هیئت‌مدیره این بنیاد قرار گرفت.

در این نشست، اهمیت و نقش ارتقای دانش و امور فرهنگی در پیشرفت جوامع و نقش کتابخانه‌ها در این زمینه و همچنین فراهم کردن امکان همزیستی و تفاهم میان جوامع مختلف به منظور خلق آینده‌ای بهتر برای نسل‌های آینده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو طرف همچنین راه‌های همکاری مشترک آتی در زمینه‌های فرهنگی بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این بازدید، هیئت با آثار موجود در این کتابخانه همچنین با گنجینه آثار نادر موجود شامل مجموعه‌ای از نسخ خطی و نسخ خطی قرآن آشنا شد. قدمت برخی از این آثار به قرن ششم هجری می‌رسد.

مالت برای قرن‌ها در تصرف مسلمانان بوده است و زبان مالتی نیز برگرفته از عربی رایج در شمال آفریقا است، با این تفاوت که کلمات بسیاری از لاتین و دیگر زبان‌های اروپایی به آن راه یافته است. آثار معماری اسلامی با تمام تلاش‌ها برای پنهان ساختن و نابودی آن تا به امروز نیز باقی است.

انتهای پیام
captcha