مادران شهدا الگوی موفق فرزندپروری هستند
کد خبر: 4154774
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹

مادران شهدا الگوی موفق فرزندپروری هستند

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان از مادران شهدا به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت یاد کرد و گفت: مادران شهدا نمونه‌های موفقی از الگوهای فرزندپروری و قهرمان پروری هستند.

تقدیر از مادر شهید

به گزارش ایکنا از گیلان، اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در راستای اعتلای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا روز گذشته، 21 تیرماه همزمان با روز عفاف و حجاب با خانواده معظم شهید امر به معروف و نهی از منکر «پژمان ظهیری» در شهرستان تالش دیدار کردند.

محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در این دیدار با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا موجب برکت زندگی است، اظهار کرد: رفتار و منش شهدای گرانقدر باید الگوی جوانان ما قرار گیرد تا در آینده قهرمانانی پرورش یابند که پاسداری از میهن و حفظ امنیت و آرامش سرزمین اسلامی را از اولویت‌های خود بدانند.

وی ضمن تقدیر از مادر بزرگوار این شهید والا مقام، از مادران شهدا به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت یاد کرد و افزود: مادران شهدا نمونه‌های موفقی از الگوهای فرزندپروری و قهرمان پروری هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در ادامه در نشستی جداگانه با مسلم همتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تالش با تأکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان مانند سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، می‌تواند برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متنوعی با رویکردی خلاقانه برای خانواده‌های معظم شهدا برنامه ریزی و اجرا کند.

شادپور افزود: پرداختن به موضوعات قرآن محور برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان در بخش‌های آموزش، پژوهش، تبلیغ و ترویج و همچنین برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم جهت تربیت دانشجو معلم و دانشجو متدبر با عناوین روانخوانی قرآن کریم و خبرنگار قرآنی در سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان از جمله برنامه‌های در حال برگزاری است که از مزایای شرکت در این دوره‌ها ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای فراگیران بوده که جذب ادارات و بازار کار خواهند شد.

مسلم همتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تالش هم در این نشست اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی همواره در پرورش نسل جوان نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند ضامن جامعه‌ای پاک و به دور از هرگونه ناراستی‌ها باشد لذا تداوم این فعالیت‌ها باید مد نظر متولیان امر قرار گیرد.

گفتنی است؛ شهید «پژمان ظهیری» در تاریخ اول فروردین سال ۱۳۵۸ در روستای ریک تالش به دنیا آمد. از دوران کودکی در رفتار و اخلاق نیک، نمونه بود و در جوانی با عضویت در بسیج برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی گام برداشت، تا این که در شامگاه پنجم اردیبهشت سال ۱۳۷۹ پس از درگیری با اشرار و مخلان امنیت در راه امر به معروف و نهی از منکر با ضربات چاقو به شهادت رسید. پس از این دیدار اعضای معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان با حضور در مزار شهید واقع در آرامستان روستای ریک و همچنین آرامگاه شهدای گمنام تالش به مقام شامخ این شهیدان والامقام ادای احترام کردند.

انتهای پیام
captcha