رسانه فرانسوی: مظاهر نژادپرستی علیه مهاجران افزایش یافته است
کد خبر: 4155376
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

رسانه فرانسوی: مظاهر نژادپرستی علیه مهاجران افزایش یافته است

یک رسانه فرانسوی گزارش داد که به دنبال قتل اخیر یک نوجوان الجزایری‌تبار به دست پلیس فرانسه و سرکوب اعتراضات مردمی، مظاهر نژادپرستی علیه مهاجران و مسلمانان نیز افزایش یافته است.

رسانه فرانسوی: مظاهر نژادپرستی علیه مهاجران افزایش یافته است

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، وب سایت فرانسوی Mediapart (مدیا پارت) تأکید کرد که از زمان کشته شدن نائل مرزوق توسط پلیس فرانسه و وقوع درگیری بین پلیس و هزاران معترض، مظاهر نگرش‌های نژادپرستانه و اقدامات خرابکارانه علیه مهاجران و ساکنان حومه شهر پاریس بیش از هر زمان دیگری علنی شده است.

نائل مرزوق، شهروند17 ساله فرانسوی با تبار الجزایری ـ مراکشی، در یک‌ منطقه‌ کارگری در نانتر، حومه‌ پاریس زندگی می‌‌کرد که در 27 ژوئن 2023  در حال رانندگی در خط اتوبوس با گلوله پلیس کشته شد. این قتل منجر به اعتراضات و شورش‌های گسترده‌ای شد که به اذعان رسانه‌ها اسلام‌هراسی و نژادپرستی عامل خشم مردم فرانسه شده بود.

 مدیا پارت در گزارشی حوادث نژادپرستانه‌ای را که شهروندان فرانسوی مسلمان به دنبال قتل نائل شاهد آن بوده‌اند، فهرست کرده و گفته این حوادث حالا در مکان‌های عمومی و بخصوص محل کار بیشتر شده است.

این در حالی است که بر اساس قانون فرانسه هر فردی در جامعه که اقدام نژادپرستانه انجام دهد یا کلماتی را که مشکوک به نژادپرستی است به زبان بیاورد، باید به شدت مجازات شود و شرکت‌ها و مؤسسات موظف هستند تا برای محافظت از کارکنان در برابر هر گونه ظواهر نفرت‌انگیز و نژادپرستی تلاش کنند.

سمیره که به عنوان مهماندار هواپیما کار می‌کند به مدیا پارت گفت که با شنیدن جملات از همکارانش در توحیه قتل نائل، شوکه شده است. یکی از آنها خطاب به سمیره گفت: هیچکس نباید از پیروزی مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی در فرانسه تعجب کند. لوپن رئیس حزب تجمع ملی (جبهه ملی سابق) در فرانسه است که پدرش آن را بر اساس نژادپرستی و خصومت با مهاجران به ویژه مسلمانان تأسیس کرد.

مدیا پارت در بخش دیگر گزارش خود با اشاره به اینکه از جمله ظواهر برجسته‌تر شدن نژادپرستی در فرانسه توجیه خشونت‌ها علیه مهاجران است، گفت: جبروم استاد مدرسه‌ای در مقطعه متوسطه در فرانسه نیز از اینکه یکی از همکارانش معترضان به قتل نائل را وحشی خوانده است یا همکار دیگری اظهارات موهن علیه مسلمانان به کار برده است، ابراز تعجب می‌کند

مدیا پارت نوشت در هر حال کسانی که دیدگاه‌های خود را به اشتراک گذاشتند، می‌گویند که برای حفظ رابطه مسالمت‌آمیز کاری با همکاران از بحث و جدال با آنها پرهیز کردند و به دنبال شکایت علیه آنها به مسئولین شرکت و موسساتی که درآن مشغول هستند نبوده‌اند، ضمن اینکه بیم از دست دادن شغل خود و یا بروز درگیری و بدتر شدن شرایط کاری خود را دارند.

انتهای پیام
captcha