برگزاری آزمون شفاهی طرح اعطای مدرک به حافظان چهارمحال‌وبختیاری + عکس
کد خبر: 4156514
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

برگزاری آزمون شفاهی طرح اعطای مدرک به حافظان چهارمحال‌وبختیاری + عکس

مرحله شفاهی هجدهمین دوره «طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم» از صبح امروز ۲۹ تیرماه با حضور ۶۶ حافظ قرآن استان در اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد.

آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مرحله شفاهی هجدهمین دوره «طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم» از ساعت هشت صبح امروز ۲۹ تیرماه با حضور ۶۶ حافظ قرآن شامل ۵۳ بانو و ۱۳ آقا در اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری به‌صورت متمرکز آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در جریان برگزاری این آزمون به خبرنگار ایکنا گفت: آزمون شفاهی به‌صورت متمرکز با حضور تمامی حافظان راه‌یافته به مرحله شفاهی در شهرکرد حال برگزاری است. 

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال گذشته، داوری به‌صورت استانی انجام می‌شود و در این راستا از حضور داوران و ممتحنین استانی استفاده می‌شود؛ مریم قاسمی کُرانی و سمیه کاظمی در بخش حُسن حفظ بانوان و عیسی خورشیدی و غلامحسین فاتحی در بخش حُسن حفظ آقایان به‌عنوان ممتحن این آزمون با ما همکاری دارند.

کارگر بیان کرد: پس از برگزاری آزمون و سنجش صحت حفظ، بلافاصله داوری آثار ضبط شده در محل از حیث تجوید و وقف و ابتدا نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ پس از آن، هم صوت‌ها و هم فُرم‌های داوری به تهران ارسال و مورد بازبینی مجدد قرار می‌گیرد و پس از تأیید نهایی، نتایج به اطلاع حافظان می‌رسد.

گفتنی است، در دوره قبلی آزمون اعطای مدرک حفظ در مجموع، ۱۰۵ نفر از حافظان استان در این آزمون شرکت کردند که پس از طی مراحل آزمون‌ها در نهایت، ۱۹ حافظ شامل ۱۳ بانو و ۶ آقا موفق به اخذ مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم شدند. 

ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم ویژه حفاظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha