محفل مبتهلان ارشد مصری در اسکندریه + فیلم
کد خبر: 4156976
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

محفل مبتهلان ارشد مصری در اسکندریه + فیلم

اداره اوقاف استان اسکندریه مصر محفلی را با حضور مبتهلان و مناجات‌خوانان ارشد در مسجد سید المرسی ابوالعباس برگزار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از البلدی، این محفل مناجات و ابتهال‌خوانی به همت اداره اوقاف استان اسکندریه در مسجد سیدی المرسی ابوالعباس در منطقه گمرک بندر تاریخی اسکندریه در شمال مصر برگزار شد.

در این محفل که با نظارت محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر و با حضور شیخ سلامه عبدالرزاق، معاون وزیر اوقاف برگزار شد، جمع کثیری از ائمه جماعات و علاقه‌مندان به ابتهال و مناجات‌خوانی حضور داشتند.

 

 

مسجد سیدی المرسی ابوالعباس در منطقه الگمرک یکی از مشهورترین مساجد تاریخی در مصر است که آرامگاه سیدی المرسی ابوالعباس از چهره‌های برجسته حفظ و تفسیر قرآن و همچنین آموزش فقه و سنت نبوی در تاریخ مصر است. نام وی منسوب به شهر المرسیه در اندلس است، چرا که در آنجا به همراه پدر خود به تجارت پرداخته است اما پس از مدتی به اسکندریه بازگشت و مدرسه‌ای برای آموزش علوم قرآنی و فقه برپا ساخت.

تاریخچه ساخت مسجد المرسی ابوالعباس به دست مهندس ایتالیایی ماریو روسی می‌رسد که در سال 1897 میلادی در رم ایتالیا به دنیا آمد و پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه هنرهای زیبا، در سن بیست‌سالگی در میان گروهی از مهندسان اروپایی به دعوت ملک فؤاد اول پادشاه وقت مصر به این کشور آمد. ساخت این مسجد در سال 1933 آغاز و در سال 1945 افتتاح شد. معماری این مسجد به شدت متأثر از آثار معماری اسلامی در اندلس است.

انتهای پیام
captcha