واکنش شرکت اریکسون به تعطیلی فعالیت‌ در عراق
کد خبر: 4156999
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
پس از قرآ‌ن‌سوزی در سوئد اعلام شد؛

واکنش شرکت اریکسون به تعطیلی فعالیت‌ در عراق

شرکت سوئدی اریکسون ضمن تأکید بر احترام این شرکت به مذاهب و فرهنگ‌های مختلف از بررسی تأثیرات احتمالی تعلیق فعالیت‌های این شرکت در عراق بر مشتریان و کارکنان خود در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الحره، شرکت سوئدی تجهیزات مخابراتی اریکسون روز جمعه گفت که در حال بررسی گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد بغداد مجوزهای کار را برای کارمندان در عراق به حالت تعلیق درآورده و در حال بررسی تأثیرات احتمالی آن بر مشتریان و کارکنان آنجاست.

روز پنجشنبه، عراق سفیر سوئد را در اعتراض به سوزاندن یک نسخه از قرآن در استکهلم اخراج کرد که باعث شد صدها معترض به سفارت سوئد در بغداد حمله کنند.

 خبرگزاری عراق در همان روز گزارش داد: بغداد مجوز کار شرکت سوئدی اریکسون در این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.

سوئد در چند سال گذشته شاهد چندین حادثه سوزاندن قرآن بوده که توسط افرادی انجام شده است که اکثر آنها راست افراطی و فعالان ضد مسلمانان هستند.

یکی از سخنگویان اریکسون تصریح کرده است: رویدادهای سوئد که شامل سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم می‌شود، توهین بزرگی به باورها و ارزش‌های مذهبی است که مسلمانان در سراسر جهان به آن احترام می‌گذارند. این اقدام منعکس کننده ارزش‌های اصلی اریکسون برای احترام به دیگران نیست.

اریکسون که حدود 30 کارمند تمام وقت در عراق دارد، گفت که ایمنی کارمندان، شرکا و مشتریانش اولویت اصلی آن است.

به گفته سخنگوی اریکسون این شرکت به همه فرهنگ‌ها و مذاهب احترام می‌گذارد و برای احترام به مشتریان، کارمندان و جوامعی که در آن فعالیت می‌کند، اهمیت زیادی قائل است. وی افزود: این امر دشواری است که آزادی بیان باعث ایجاد تفرقه بین فرهنگ‌ها یا مذاهب مختلف شود.

انتهای پیام
captcha