تبعیض هدفمند نظام بانکی انگلیس علیه مسلمانان
کد خبر: 4162929
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

تبعیض هدفمند نظام بانکی انگلیس علیه مسلمانان

بانک‌های انگلیس با بستن حساب‌های مسلمانان این کشور بدون هیچ‌گونه توضیح قبلی، آنها را با مشکلات زیادی روبرو کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، برخی مسلمانان و کارشناسان در انگلیس می‌گویند که اغلب بانک‌های بزرگ بدون ارائه دلایل روشن، حساب‌های مسلمانان بریتانیا را می‌بندند.

دو ماه پیش، بنیاد کوردوبا، یک اندیشکده بریتانیایی، در حال سازماندهی نشستی در مرکز لندن درباره تنش‌‌های سیاسی در تونس بود؛ اما هنگام تلاش برای تسویه فاکتورها، تلاش‌های آنها برای پرداخت هزینه‌ها شکست خورد.

انس التکریتی، رئیس این گروه گفت: تلاش‌های متعدد برای پرداخت هزینه‌های نشست ناموفق بود و از سوی دیگر پرداخت‌های اهداکنندگان به حساب ما هم رد می‌شود. ما ناگهان متوجه شدیم حساب‌های تجاری ما بسته شده است. هیچ اطلاعیه یا توضیحی هم به ما داده نشده است.

او گفت که بانک هیچ نامه‌ای برای او نفرستاده است و زمانی که او با بانک NatWest تماس گرفت، به او گفته شد که تنها می‌توانند بگویند حسابش بسته شده است.

التکریتی مطلع شد که حساب‌های تجاری و شخصی بنیاد او در رویال بانک اسکاتلند که متعلق به گروه NatWest است نیز بسته شده است.این بانک هم دلایل دقیقی ارائه نکرد.

او به الجزیره گفت: من همیشه به دنبال افتتاح حساب‌های جدید هستم. وقتی اخطاریه‌ای مبنی بر بسته‌شدن حساب بانکی‌ام دریافت می‌کنم، دیگر حتی تعجب نمی‌کنم. اگرچه تجربه‌کردن آن یک چیز تکان‌دهنده است، اما اکنون این یک تجربه غیرقابل پیش بینی است.

در مقطعی در سال 2014، التکیریتی به مدت چهار ماه بدون حساب بانکی بود. وی می‌گوید: ساده‌ترین چیزها ناگهان تبدیل به امری می‌شود که باید درباره آن دغدغه داشته باشید. مثلاً آیا پول کافی برای یک فنجان قهوه در جیبم دارم؟ این یک وضعیت غیرعادی است.

تحقیقات اخیر نشان داده است که بانک‌ها در بریتانیا روزانه 1000 حساب را می‌بندند. بانک‌ها این اقدام را «ریسک زدایی» می‌نامند، اصطلاحی که معمولاً به معنای طرد افراد، مشاغل و سازمان‌هایی است که از نظر مالی یا قانونی خطرناک تلقی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha