برگزاری جشنواره «نواشهر» در قزوین
کد خبر: 4163094
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

برگزاری جشنواره «نواشهر» در قزوین

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری اولین جشنواره سرود شهروندی با عنوان «نواشهر» در مهر ماه امسال در قزوین خبر داد.

گروه سرود

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، حسین برجی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، در خصوص جشنواره سرود «نواشهر»، گفت: این جشنواره در ۶ محور حفظ اموال عمومی، صدق در کلام و رفتار، فرهنگ استفاده از دوچرخه؛ حفظ و گسترش فضای سبز و تفکیک پسماند از مبداء برگزار می‌شود.

وی در خصوص مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی با به‌کار گیری ابزار هنر، ایجاد بستر لازم در ساماندهی گروه‌های سرود و اجرای سرودهایی با مضامین شهروندی و در نهایت شناسایی استعدادهای برتر و حمایت از هنرمندان قزوینی در عرصه سرود از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیان کرد: فراخوان جشنواره از اول شهریور ماه منتشر خواهد شد و مهلت ثبت‌نام تا ۳۰ شهریور ماه تعیین شده است.

وی یادآورشد: مهلت ارسال آثار در کلان شهرها تا بیستم مهرماه و مسابقه نهایی جشنواره نیز در ۳۰ مهرماه امسال خواهد بود و مراسم اختتامیه این جشنوار نیز اول آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

برجی در خصوص جوایز ویژه جشنواره نیز گفت: گروه اول این جشنواره ۱۵ میلیون تومان، گروه دوم ۱۲ میلیون تومان و گروه سوم نیز ۱۰ میلیون تومان جوایز نقدی دریافت می‌کنند و جوایز ویژه کلان شهرها نیز همین مبلغ برای گروه‌های اول تا سوم در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در پایان اظهار کرد: این جشنواره امسال در سطح استانی و بخش ویژه کلان شهرها و در سال آینده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha