اعتصاب زندانیان بیانگر فقدان هرگونه آزادی بیان در بحرین است
کد خبر: 4163314
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین:

اعتصاب زندانیان بیانگر فقدان هرگونه آزادی بیان در بحرین است

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در سخنانی با اشاره به تداوم اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بحرینی، تاکید کرد که این اعتصاب بیانگر فقدان هرگونه آزادی بیان در بحرین است‌

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در سخنانی پیرامون اعتصاب غذای زندانیان سیاسی بحرینی در زندان جو گفت: مذاکرات بین زندانیان و مدیریت زندان جو در بحرین تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته و اعتصاب غذای زندانیان وارد دومین هفته خود شده است.

الدیهی با بیان اینکه این امر نشان‌دهنده عدم پاسخگویی مقامات به خواسته‌های زندانیان سیاسی است تأکید کرد: اصرار و اراده زندانیان بر خواسته‌های خود نشان‌دهنده افزایش فشار و رنجی است که آنها روزانه با آن زندگی می‌کنند.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق گفت: آزار و اذیت و سرکوبی که زندانیان سیاسی در بحرین پشت میله‌های زندان تجربه می‌کنند، در افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در اعتصاب و تشدید نگرانی در مورد شرایط آنها مشهود است.

به گفته الدیهی این اعتصاب بیانگر فقدان هرگونه آزادی بیان در بحرین است؛ جایی که زندانیان سیاسی با چالش‌های فزاینده‌ای در ارتباط با حقوق اولیه و کرامت انسانی خود روبرو هستند.

وی ادامه داد: اعتصاب فقط تأکید بر محقق کردن مطالبات نیست، بلکه پیامی روشن است مبنی بر اینکه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی را نمی‌توان به خطر انداخت.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق خاطرنشان کرد: در پاسخ به فراخوان علمای این کشور شاهد اعتصاب غذای مردمی در بحرین هستیم و این مؤید همبستگی گسترده در افکار عمومی با زندانیان سیاسی است.

طبق گزارش انجمن الوفاق بحرین، مردم این کشور به دنبال اعتصاب غذای شماری از زندانیان عقیدتی در زندان جو در حمایت از آنان در خیابان «جد حفص» در منامه تظاهرات بر پا کردند.
الوفاق همچنین از وخامت حال «شیخ میرزا المحروس» و انتقال او به بیمارستان نظامی منامه خبر داد و اشاره کرد که مدت‌هاست به وضعیت جسمانی او در زندان رسیدگی نمی‌شود.
همزمان با این گزارش، وبگاه اللؤلؤة گزارش داد ۷۲۰ زندانی سیاسی خواستار حداقل حقوق خود در زندان جو هستند و دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

انتهای پیام
captcha