دیدار اعضای جهاددانشگاهی گیلان با خانواده شهید«محمدرضا یعقوبی»
کد خبر: 4164059
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

دیدار اعضای جهاددانشگاهی گیلان با خانواده شهید«محمدرضا یعقوبی»

اعضای سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان امروز با خانواده شهید مدافع حرم «محمدرضا یعقوبی» دیدار کردند.

دیدار اعضای جهاددانشگاهی گیلان با خانواده شهید «محمدرضا یعقوبی»

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد شادپور، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با همراهی تعدادی از جهادگران این سازمان در راستای تکریم خانواده‌ معظم شهدای مدافع حرم امروز، ۳۰ مردادماه با خانواده شهید دانشگاهی مدافع حرم «محمدرضا یعقوبی» دیدار کردند.

شادپور در این دیدار با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی ما در سازمان بنا بر فرموده مقام معظم رهبری این است که با خانواده‌های معظم شهدا دیدار کنیم و یاد شهدای گرانقدر را گرامی داریم.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان با بیان اینکه امنیتی که امروز در کشور حاکم است را مدیون رشادت‌های شهدای مدافع حرم دانست و افزود: همواره در مقابل حفظ این امنیت و آرامش، خود را مسئول می‌دانیم؛ صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا بسیار با ارزش بوده، چون از زمان اعزام شهید با او همراهی کردند و پس از شهادت نیز مصائب مربوط به دوری عزیزان‌شان را به جان خریدند و با ایثار، از نظام و جمهوری اسلامی حمایت کردند. ما هم با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مطمئنا سربلندتر از قبل خواهیم بود و هیچگاه از مسیر منحرف نخواهیم شد.

همسر شهید یعقوبی هم در این دیدار ضمن تقدیر از حضور اعضای سازمان جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: شهید یعقوبی از همان دوران جوانی خود دغدغه اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران را داشت و همیشه به فکر این بود که جوانان ما به انحراف کشیده نشوند، وجودش مملو ارادت به ائمه اطهار(ع) بود و همیشه در برنامه‌های مناسبتی و مذهبی پیشگام بود، این خصوصیات در مسیر زندگی دست یافتنی است و این ارادت فقط محدود به واژه ائمه اطهار(ع ) نبود.

وی افزود: وقتی آیات الهی قرآن کریم را قرائت می‌کنیم متوجه می‌شویم که توحید، نبوت، معاد و ولایت موهبت الهی است، پس به ولایت فقیه اقتدا می‌کنیم و همچنان در هر موقعیت مکانی و زمانی که قرار بگیریم، وظیفه‌مان را به درستی انجام خواهیم داد. روزی که شهید به سوریه اعزام شد برای دفاع از حریم اسلام رفت، چون دامنه حریم اسلامی محدود به یک کشور خاص نیست و جهانی است. همانگونه که دفاع مقدس ما هم جهانی شد.

گفتنی است؛ شهید مدافع حرم محمدرضا یعقوبی در سال ۱۳۴۴ در شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود. همزمان با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و تا پایان دوران دفاع مقدس به جهاد ادامه داد و به مقام جانبازی رسید اما با حضور تکفیری‌ها در منطقه و تهدید حرم توسط داعش و به خطر افتادن جان مردم مظلوم در سوریه و عراق زندگی آرام و موفق خود را فدا کرد و بار دیگر لباس رزم پوشید و داوطلبانه به صحنه دفاع از حرم اهل بیت(ع) رفت و سرانجام در ۵ تیرماه سال ۱۳۹۵ همزمان با ۱۹ رمضان و لیالی قدر به شهادت رسید و هیچگاه جسمش پیدا نشد و به عنوان سردار جاوید الأثر گیلانی در فهرست شهدای مدافع حرم قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha