کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان مرکزی 14 هزار عضو دارد
کد خبر: 4164096
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان مرکزی 14 هزار عضو دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی بیان کرد: کتابخانه‌های استان 14 هزار و 244 نفر عضو دارند و 164 هزار و 300 جلد کتاب نیز به امانت برده شده است.

احسان منصوری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، امروز، 30 مرداد، در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، از کمرنگ بودن ارتباط رسانه‌ها با حوزه کودک و نوجوان گلایه کرد و گفت: حوزه کودک و نوجوان ارتباط مؤثری را با اصحاب رسانه ایجاد نکرده و با اتخاذ تدابیر لازم باید این امر در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که آثار و برکات کار و فعالیت در حوزه کودک و نوجوان در آینده مشخص شده و سرمایه‌گذاری است، اضافه کرد: رویکرد فعالیتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرهنگی، هنری و ادبی است و در این راستا اقدامات و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است. خوشبختانه در این مجموعه فعالیت‌های خوبی انجام شده، اما رسانه‌ای نشده است؛ از این رو با ایجاد تعامل با اصحاب رسانه می‌توان رویدادها را در جامعه انعکاس داد.

منصوری با گلایه از اینکه برخی مسئولان با فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا نبودند و ایجاد تعامل بین دستگاهی باعث شده تا این ظرفیت بهتر معرفی شود، اظهار کرد: برقراری ارتباط مؤثر با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی از دیگر رویکردهای این مجموعه است تا در کنار معرفی ظرفیت‌ها، مدیران فعالیت در این حوزه را حمایت‌گر باشند.

وی از فعالیت 45 مرکز ثابت و 5 مرکز سیار در استان خبر داد و افزود: در تابستان امسال جهت کشف استعدادها، ایجاد خلاقیت و مهارت‌افزایی 785 کارگاه ایجاد شده است. این کارگاه با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت ایجاد شده و به جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهد. 

منصوری با اشاره به اینکه 8 هزار و 371 نفر به صورت تخصصی از خدمات کانون با استفاده از 200 مربی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: حدود 14 هزار نفر در کانون ثبت‌نام عمومی کردند که این تعداد نسبت به سال قبل که آمار 11 هزار نفر بود، 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تلاش مربیان، کاهش کرونا و تنوع در فعالیت‌ها را از دلایل افزایش آمار ثبت‌نامی‌ها عنوان کرد و ادامه داد: امسال در ماه مبارک رمضان در طرحی خلاقانه نوجوانان و کودکان روستایی که علاقه‌مند به آموزش مبانی قرآنی بودند در این حوزه وارد شدند. انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی از رویکردهای این کانون است که در اولویت قرار دارد.

وی ورود به حوزه خانواده در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله برنامه‌های اجرایی دانست و اظهار کرد: ارتباط مؤثر با خانواده‌ها از رویکردهای مهم و اولویت‌دار کانون است.  همچنین کانون دارای 300 فیلم با محوریت کودک و نوجوان است که می‌توان با عموم شهروندان به اشتراک گذارد. در این راستا با شورای شهر رایزنی لازم صورت گرفته است که در صورت تصویب در هفته یکبار فیلمی در فرهنگسرای شهر به نمایش گذارده می‌شود. فیلم «بچه زرنگ» از برگزیدگان فیلم فجرست که در شهریور و مهر اکران می‌شود.

منصوری رویداد خوشنویسی، نقد و بررسی کتب ادبی، برگزاری نشست با انجمن‌های عکاسی و نمایش، برگزاری مهرواره نقاشی، رونمایی کتاب را از جمله برنامه‌های اجرایی دانست و اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری تریبون کودک، عکاسی نوجوانان تحت عنوان«دوست خوب من»، اکران فیلم و ... در دستور کارست.

وی تعداد کتاب‌های کانون در مخازن کتابخانه‌ها را 500 هزار جلد دانست و با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 16 هزار جلد نیز به این تعداد اضافه شده و تا پایان سال 2 سری دیگر نیز اضافه خواهد شد، اظهار کرد: 14 هزار و 244 نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند و 164 هزار و 300 جلد کتاب نیز به امانت برده شده است.

انتهای پیام
captcha