فرانسه پوشیدن عبا را برای دختران در مدارس ممنوع می‌کند
کد خبر: 4165438
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱

فرانسه پوشیدن عبا را برای دختران در مدارس ممنوع می‌کند

فرانسه که با داشتن بزرگ‌ترین اقلیت مسلمان در اروپا حجاب اسلامی را در مدارس دولتی ممنوع کرده حالا از ممنوعیت پوشش عبای اسلامی برای دختران در همه مدارس خبر می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، گابریل آتال، وزیر آموزش و پرورش فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد که پوشیدن عبا یا چادر در مدارس فرانسه را ممنوع می‌کند.

وی  پوشیدن این لباس اسلامی را نقض قوانین سخت سکولار توصیف کرد که در زمینه آموزش در این کشور اعمال می‌شود.

آتال در مصاحبه‌ای با تلویزیون فرانسوی TF1 گفت: پوشیدن عبا در مدرسه دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی بر تلاش خود برای آنچه «تعیین قوانین شفاف در سطح ملی» می‌خواند تاکید کرد و گفت که مدیران مدارس قبل از شروع سال تحصیلی جدید در تمام نقاط فرانسه از چهارم سپتامبر آینده باید از این قوانین پیروی کنند.

 آتال با ادعای اینکه سکولاریسم آزادی برای رهایی از خود در دوران مدرسه است، گفت  که از هفته آینده به دنبال دیدار با مسئولان مدرسه برای کمک به اجرای این قانون است.

پس از ماه‌ها بحث و جدل بر سر استفاده از عبا در مدارس فرانسه، این تصمیم جدید اعلام شده توسط وزیر آموزش فرانسه مطمئناً با اعتراض گسترده‌تر مسلمانان این کشور روبه‌‎رو خواهد شد بخصوص که گزارش‌ها از افزایش پوشش عبای اسلامی در مدارس فرانسه حکایت می‌کند.

خبرگزاری فرانسه نیز تأکید کرد که جریان راست افراطی برای صدور این ممنوعیت فشار می‌آورد، در حالی که چپ گراها در فرانسه آن را نقض آزادی‌های مدنی می‌دانند.

فرانسه که بزرگترین اقلیت مسلمان در اروپا را دارد، از سال 2004 حجاب اسلامی را در مدارس دولتی ممنوع کرده است.

انتهای پیام
captcha