تشییع پیکر قاری بین‌المللی مصر + فیلم
کد خبر: 4165480
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

تشییع پیکر قاری بین‌المللی مصر + فیلم

مراسم تشییع پیکر شیخ شحات شاهین، قاری بین‌المللی و یکی از داوران مسابقات قرآن در مصر و دیگر کشورها با حضور گسترده مردم زادگاه وی در استان الشرقیه مصر برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، مراسم تشییع پیکر شیخ شحات شاهین، قاری بین‌المللی، رئیس کمیته داوران در چندین مسابقه بین‌المللی و از قاریان ارشد مصر در زادگاه وی، روستای الصفا واقع در شهر زقازیق استان الشرقیه مصر برگزار شد.

شمار زیادی از قاریان رادیو قرآن کریم مصر، شیوخ و قاریان ارشد این کشور به همراه هزاران نفر از طرفداران او در این مراسم حضور داشتند.

شیخ شحات شاهین، صبح روز گذشته، یکشنبه، 5 شهریور  در سن 68 سالگی و پس از سال‌ها بیماری، درگذشت. وی در طول عمر خود بارها به عنوان سفیر قرآن کریم به کشورهای دیگر سفر کرد و در کشورهای مختلفی از جمله در جمهوری چچن به تلاوت قرآن کریم پرداخت.

اتحادیه قاریان قرآن کریم مصر نیز با انتشار پیامی درگذشت این قاری بزرگ را تسلیت گفته و تصریح کرده است: با درگذشت وی مصر و جهان اسلام یکی از قاریان بزرگ خود را از دست داد.

شیخ شحات شاهین در سال 1955 در روستای الصفا واقع در استان الشرقیه مصر متولد شد، قرآن کریم را در مکتب‌خانه روستای زادگاه خود آموخت و در 10 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد، او از سن 14 در سلک روحانیان و مشایخ درآمد و از آن زمان در مسابقات مختلف قرآن کریم به تلاوت پرداخت. شیخ شحات شاهین سابقه تلاوت در کنار استاد عبدالباسط، کسب مقام اول در مسابقات بین‌المللی مالزی و تلاوت در مسابقات بین‌المللی بسیاری را دارد. روایت‌های زیادی از اسلام آوردن افراد پس از شنیدن تلاوت شحات شاهین وجود دارد.

انتهای پیام
captcha