قبولی 123 خوزستانی در مرحله دوم دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان
کد خبر: 4169769
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵

قبولی 123 خوزستانی در مرحله دوم دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان

کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: 123 حافظ خوزستانی در آزمون شفاهی هجدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان پذیرفته شدند.

مرحله دوم دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظانعدنان ساعدی، کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه نتایج مرحله دوم (شفاهی) هجدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن اعلام شده است، گفت: این آزمون در استان خوزستان از ۱۶ تا ۲۷ تیر در مرکز استان و سه حوزه امتحانی دیگر (شوش، خرمشهر و دزفول) برگزار شد.

وی اظهار کرد: 213 حافظ خوزستانی از نقاط مختلف استان در این آزمون شفاهی شرکت کردند و از این تعداد، 123 نفر موفق به کسب نمره قبولی شدند. 

ساعدی با اشاره به افزایش تعداد قبول شدگان این آزمون نسبت به سال گذشته گفت: آمار نهایی پذیرفته شدگان آزمون شفاهی استان در سال گذشته 35 نفر بوده است. امسال این آمار رشد خوبی داشته به طوری که 123 نفر از استان نمره قبولی کسب کردند. 

کارشناس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: یکی از عوامل رشد قبولی‌ حفاظ قرآن در این آزمون، برگزاری کارگاه آموزشی با حضور استاد مهدی قره شيخ‌لو و استاد محمدمهدی بحرالعلوم ویژه داوطلبان این دوره بود که با مشارکت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی و سایر مجموعه‌های قرآنی استان به منظور آشنایی حفاظ با شیوه داوری آزمون‌های شفاهی برگزار شد. 

گفتنی است، آزمون مرحله دوم حفظ تخصصی شامل آزمون‌های شفاهی است که در این دوره تمامی مراحل آزمون (شامل حسن حفظ، صوت و لحن، وقف و ابتدا و تجوید) با استفاده از ظرفیت داوران مجاز بومی برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در سه مقطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم آزمون دادند که در صورت کسب حد نصاب و نمره قبولی، مدرک معتبر مدرک حفظ تخصصی را دریافت خواهند کرد.

افرادی که حد نصاب برای مرحله سوم (همتراز فوق لیسانس) را دریافت کنند می‌توانند در آزمون مربوطه که به صورت متمرکز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

یادآور می‌شود، در این دوره در مجموع تعداد ۱۰ هزار نفر برای شرکت در مرحله اول آزمون حفظ تخصصی ثبت‌نام کردند که ۷۱۰۰ نفر پس از قبولی در آزمون کتبی موفق به راهیابی به مرحله دوم شدند.

انتهای پیام
captcha