عربستان شرایط عکاسی در مسجدالحرام را اعلام کرد
کد خبر: 4172015
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

عربستان شرایط عکاسی در مسجدالحرام را اعلام کرد

وزارت حج و عمره عربستان با انتشار مطلبی در وبگاه رسمی خود دو شرط عدم مزاحمت برای عبور و مرور و همچنین احترام به حریم خصوصی دیگران را به عنوان دو شرط اصلی برای عکاسی در مسجدالحرام اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المواطن، وزارت حج و عمره عربستان روز گذشته، 7 مهر با انتشار یک اینفوگرافیک در وبگاه رسمی خود اعلام کرد هرگونه عکاسی و تصویربرداری در مسجدالحرام باید با رعایت دو شرط اصلی عدم مزاحمت برای عبور و مرور و همچنین احترام به حریم خصوصی دیگران صورت گیرد.

پیش از این تولیت کل مسجدالحرام با انتشار مطلبی خطاب به زائران و نمازگزاران بر لزوم رعایت آداب حرمین شریفین، احترام به معنویت این مکان مقدس، عدم توجه بیش از اندازه به تصویربرداری و تلفن همراه، و اختصاص بخش عمده وقت خود به عبادت، نماز و همچنین انجام شعائر مذهبی تأکید کرده بود و از زائران و نمازگزاران خواسته بود که در ایجاد یک فضای عبادی، معنوی و ایمانی با تولیت کل همکاری کنند.

تولیت کل بر ضرورت پرهیز از ازدحام و هیاهو، پایبندی به احکام و دستورات دینی و عدم اقامه نماز جلوتر از امام جماعت و راهروها تأکید و زائران و نمازگزاران را به آرامش و وفاق دعوت کرد.

در سال‌های اخیر و با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی در عربستان و دیگر کشورهای عربی و اسلامی شاهد حضور بلاگرها و چهره‌های مشهور این شبکه‌ها در حرمین شریفین بوده‌ایم، اقدامی که گاه با واکنش‌های منفی گسترده از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورهای اسلامی مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha