گرامیداشت هفته وحدت در مانیل
کد خبر: 4172952
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

گرامیداشت هفته وحدت در مانیل

مراسم گرامیداشت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با حضور دانشجویان و ایرانیان مقیم، سفیر و دیگر اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مانیل، پایتخت فیلیپین برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم گرامیداشت ولادت پیامبر مهربانی‌ها، اسوه اخلاق، حضرت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاکشان، امام جعفر صادق(ع) با حضور دانشجویان و ایرانیان مقیم، سفیر و دیگر اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مانیل برگزار شد.

برنامه با پخش نماهنگ‌هایی در مدح حضرت رسول اکرم(ص) آغاز شد و ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل در سخنانی، گفت: امام راحل(ره) به منظور احترام به نظر دو مذهب بزرگ اسلام (شیعه و سنی) و لزوم وحدت بیش از پیش در جهان اسلام دوازدهم الی هفدهم ربیع‌الاول را هفته وحدت نامیدند تا بدین ترتیب امت اسلامی هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک و متحد شوند.

اسماعیل‌زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مانیل از اقدامات و همت رایزنی فرهنگی در برپایی گردهمایی‌ها در میلاد پیامبر اسلام(ص)، امام جعفر صادق(ع) و عزاداری‌های محرم و اربعین که همراه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین صادق طباطبایی در مانیل بود، تشکر و قدردانی کرد.

اسماعیل‌زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مانیل

در ادامه، ارتباط مستقیم با حرم مطهر رضوی برقرار و یکی از روحانیون مشهد مقدس به بیان فضیلت‌های حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) پرداخت.

قرائت زیارت امین الله توسط یکی از خادمان حرم مطهر رضوی بخش دیگری از این ارتباط زنده و مستقیم بود که حضار در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی در مانیل را به فیض رساند.

انتهای پیام
captcha