غزه میدان تقابل ایمان و استکبار است
کد خبر: 4179569
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
امام جمعه برازجان:

غزه میدان تقابل ایمان و استکبار است

حجت‌الاسلام مصلح با اشاره به دستاوردهای صبر و ایستادگی مردم فلسطین، گفت: حوادث غزه، میدان تقابل «حق و باطل» و «ایمان و استکبار» است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح

به گزارش ایکنا از بوشهر، خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز آدینه برازجان، ۱۲ آبان‌ ماه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح در مصلای این شهر اقامه شد.

حجت‌الاسلام مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان، اظهار کرد: فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در غزه در تاریخ بی‌سابقه است و باعث راه‌اندازی امواج طوفان الاقصی شد، لذا تکیه صهیونیست‌ها به کمک‌های آمریکا است، اگر حمایت آمریکا و پشتیبانی تسلیحاتی آن نبود، دولت فاسد، جعلی و دروغین صهیونیستی در همان هفته اول از بین رفته بود، بنابراین فاجعه‌آفرینی امروز صهیونیست‌ها در واقع به دست آمریکایی‌ها است.

وی با ذکر تبیین دستاوردهای صبر و ایستادگی مردم غزه و فلسطین، گفت: حوادث غزه، میدان تقابل «حق و باطل» و «ایمان و استکبار» است، قدرت استکبار با بمب و فشار نظامی و فاجعه و جنایت پیش می‌آید اما قدرت ایمان، به توفیق الهی بر همه اینها غلبه خواهد کرد.

کنار رفتن نقاب دروغین حقوق بشر از چهره غربی‌ها 

امام جمعه برازجان در ادامه گفت: صبر و ایستادگی مردم غزه ضربات تحقیرکننده‌ای به آبرو و حیثیت رژیم غاصب جعلی و حامیان مستکبرش وارد آورده است. همچنین کنار رفتن نقاب دروغین حقوق بشر از چهره غربی‌ها و رسوا شدن آنها، از آثار صبر و ایستادگی و تسلیم نشدن مردم غزه است و مردم غزه و فلسطین با صبر خود، وجدان بشری را به حرکت درآوردند. می‌بینید امروز جمعیت‌های انبوه حتی در خیابان‌های آمریکا و کشورهای غربی، علیه اسرائیل و در موارد زیادی علیه آمریکا شعار می‌دهند.

وی ضمن تقدیر از مواضع امیرعبدالهیان تأکید کرد: در چهار هفته گذشته، وزیر امور خارجه مرد اول میدان دیپلماسی مقاومت در جهان اسلام و حوزه بین‌المللی بوده است و تماس‌های مکرر تلفنی، سفرهای پیاپی به کشورهای مختلف، به ویژه سفر به نیویورک و ایفای نقش مؤثر در صدور قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی با ۱۲۰ رأی، لسان قاطع و بدون لکنت وی در حمایت از مظلومان غزه و مقاومت مقتدر فلسطین، نماد روشن پیوند و همبستگی میدان و دیپلماسی است لذا به جاست از مجاهدت‌های این دیپلمات شجاع و انقلابی تقدیر شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان با گرامیداشت روز ۱۳ آبان‌ماه روز ملی مبارزه با اسکتبار جهانی، افزود: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ عناصر رژیم پهلوی که حضرت امام خمینی(ره) را به دلیل مبارزات به زندان انداخته بودند، به دلیل فشارهای مردمی و یاران امام(ره) و روحانیت پس از 10 ماه امام را آزاد کردند اما امام راحل پس از آزادی از زندان و حصر، نهضت و حرکت اسلام خواهانه را ادامه داد و هر روز بر شدت مبارزات خود افزود.

وی به نقش سلحشورانه دانشجویان و دانش‌آموزان دهه پنجاهی پرداخت و گفت: کشتار دانش‌آموزان در دانشگاه تهران صبح روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ دانش‌آموزان که مبارزه و اعتراض بر ضد نظام را وظیفه خود می‌دانستند و شور و حال دیگری داشتند، برای اعتراض به حکومت پهلوی مدارس را تعطیل کرده و به سمت دانشگاه تهران تجمع حرکت کرده تا صدای اعتراض خود را به گوش شاه و حامیانش برسانند. دانش‌آموزان همراه دانشجویان و گروه‌های دیگری از مردم در دانشگاه اجتماع کردند.

خطيب جمعه برازجان ادامه داد: ماموران حکومت برای اینکه اعتراض کنندگان را پراکنده سازند، ساعت ۱۱ صبح همان روز گاز اشک آور زده اما بازهم صدای دانش آموزان و شعارهایشان بلندتر شد، به همین خاطر ماموران شروع به تیراندازی کرد و تعداد ۵۶ نفر جوان و نوجوان را به شهادت رسانده و برخی را مجروح کردند. و امام خمینی(ره) بعد از شهادت دانش‌آموزان در پیامی فرمودند «عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است. ایران امروز جایگاه آزادگان است. من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام. صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می رسانم.»

 خشم آمریکایی‌ها از دانشجویان دهه پنجاه ایران

مصلح عنوان کرد: این حرکت دانشجویان دهه پنجاهی ایران موجب خشمگین شدن اجانب و نفوذی‌ها و عناصر آمریکایی‌ها شد و دانشجویان انقلابی پیرو ولایت فقیه دست به اقداماتی مانند فشار آوردن به مجامع بین‌المللی مثل سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، شورای امنیت و ... بر ضد جمهوری اسلامی ایران زدند. امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم و حتی بزرگ تر از انقلاب اول نامیدند.

وی با گرامیداشت روز ۱۴ آبان سالروز فرهنگ عمومی از نگاه رهبری معظم انقلاب به فرهنگ عمومی، اظهار کرد: مسئله‌ فرهنگ، مسئله‌ اول و اساسى كشور من در ارزش‌گذارى ذهن خودم، به مسائل فرهنگى بهاى زیادى مى‌دهم. یعنى این‌طور اعتقاد دارم كه قوام یك كشور به فرهنگ است. ملیت یك ملت به فرهنگ آن ملت است.

امام جمعه برازجان با نویدبخش خواندن سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان، افزود: سفر حجت‌الاسلام رئیسی در واقع موجی از شادی و امید را به همراه داشت و این نشان از تحقق شعار دولت مردمی و انقلابی است و جلوه‌ای از پیوند دولت و مردم و موفقیت دولت در جلب اعتماد و رضایت مردم است و همچنین تودهنی محکمی است بر تجزیه‌طلبانی که در اغتشاشات سال گذشته به دنبال تجزیه و نابودی ایران اسلامی بودند.

وی با اشاره به تفسیر آیه ۱۲۱ سوره مبارکه انعام، گفت: یکی از راه‌های تقویت اراده را حفظ تقوای ایمانی و اهتمام به بیان ذکر و طهارت است. در این رابطه انسان با انجام کارهای ساده‌تر توانایی برای اعمال مشکل‌تر پیدا می‌کند، یکی از این کارهای آسانی که زمینه‌ساز رشد معنوی است کنترل چشم است؛ این امر جلوی صدها باب گناه را می‌گیرد. لذا چشم را باید کنترل کرد حتی در موارد حلال نیز نباید خیره شد، گاهی نگاه انسان به جایی می‌افتد که دیگر نمی‌تواند چشم از او بردارد و اگر هم بتواند تا مدت‌ها آن تصویر ذهن را به خود مشغول می‌کند و  خداوند می‌فرماید «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ.»

مصلح با بیان اینکه آموزه‌های قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) تنها راه شناخت حقیقت است، تصریح کرد: کسب شناخت و معرفت پس از عقل تنها از طریق قرآن و اهل بیت(ع) برای ما ممکن است. ما خیلی مسائل را می‌دانیم ولی در هنگام عمل یادمان نمی‌آید و جلوی پیشخوان چشمانمان نمایش نمی‌یابد؛ علم داریم ولی زنده و فعال نیست.

وی در پایان خطبه‌ها بر گسترش فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های مختلف و به خصوص در رشته حفظ و مفاهیم و تفسیر در سطح خانواده‌ها و تمامی بخش‌های جامعه تأکید کرد.

حامد فکوری

انتهای پیام
captcha