اعزام 1500 دانش‌آموز دختر اراکی به مناطق عملیاتی جنوب
کد خبر: 4180019
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴

اعزام 1500 دانش‌آموز دختر اراکی به مناطق عملیاتی جنوب

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به اینکه اعزام اولین کاروان دانش‌آموزی ویژه دختران از 15 آبان تا 16 آذر خبر داد و افزود: در این مدت 1500 دانش‌آموز از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می‌کنند.

سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه اراک، سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه اراک، امروز، 14 آبان از اعزام اولین کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی این شهرستان ویژه دختران به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و گفت: مرحله اول اعزام‌ها از فردا، 15 آبان آغاز و تا 16 آذر سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هزار و 500 دانش‌آموز در این مرحله به اردوهای معنوی اعزام می‌شوند، تصریح کرد: تقویت فرهنگ الگوپذیری از ایثارگری‌ها، مقاومت و رشادت‌های شهدا مهم‌ترین هدف راهیان‌نور دانش‌آموزی  است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به نقش تربیتی اردوهای راهیان‌نور، اضافه کرد: قدم نهادن در مسیر تربیتی شهدا و الگو گرفتن از آنان برای تربیت دانش‌آموزان بیشترین تاثیر اخلاقی و تربیتی را داردو دانش‌آموزان در این اعزام از مناطقی همچون دوکوهه، یادمان فتح‌المبین، طلاییه، اروندکنار، معراج الشهدا، شلمچه، مسجد جامع و موزه خرمشهر بازدید می‌کند.

وی مناطق عملیاتی در هشت سال دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین تاریخ‌های ملت ایران دانست و گفت: نسل جوان انقلاب با حضور در این سرزمین‌ها از نزدیک وسعت و عمق دفاع مقدس که سرشاز از مبانی دینی و میهنی است را لمس می‌کند. بدون شک خون پاک شهدا به این مناطق ارزش بخشیده است.

مهجوری در پایان گفت: در هر کاروان براساس تعداد اتوبوس‌ها راوی، خادم و روحانی در نظر گرفته شده است. افراد در نظر گرفته شده در طول مسیر مباحث مختلف فرهنگی، اعتقادی و سیاسی را برای دانش‌آموزان تشریح می‌کنند.

انتهای پیام
captcha