رویدادهای هنری و فرهنگی همدان بر مبنای عدالت فرهنگی برگزار می‌شود
کد خبر: 4180879
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

رویدادهای هنری و فرهنگی همدان بر مبنای عدالت فرهنگی برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم عدم تمرکز فعالیت‌های فرهنگی  هنری در یک نقطه است، گفت: در این راستا در استان همدان نیز بر مبنای عدالت فرهنگی سعی شده همه رویدادهای هنری و فرهنگی در مناطق مختلف حتی در روستاها نیز اجرا شود.

مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مسعود ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان عصر امروز 18 آبان‌ماه در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان در مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان ملایر ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره، اظهار کرد: خوشبختانه روز نخست شهریور ماه در تقویم کشور به نام روز همدان ثبت شد که این نقطه عطفی برای اهالی همدان است که نیاز است به همین مناسبت در مدت یک هفته در ایام شهریور ماه هر سال با مشارکت مردم استان همدان و برنامه ریزی‌های متعددی داشته و بتوانیم میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم عدم تمرکز فعالیت‌های فرهنگی  هنری در یک نقطه است، افزود: در این راستا در استان همدان نیز بر مبنای عدالت فرهنگی سعی شده همه رویدادهای هنری و فرهنگی استان در مناطق مختلف حتی در روستاها نیز اجرا شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به سبقه فرهنگی و هنری شهرستان ملایر، افزود: با توجه به این ظرفیت‌ها فرصتی پیدا شد تا سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان را به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ این استان در شهرستان ملایر به خوبی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: این برنامه شامل سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان که برگزار شد، همچنین کنگره بزرگ آیت الله سیدرضا فاضلیان برگزهر خواهد شد و رایزنی برای یک رویداد هنری بین‌المللی انجام می‌شود.

در ادامه سلمان اسماعیلی فرماندار ملایر ضمن تقدیر از بانیان و برگزارکنندگان جشنواره تئاتر همدان به سبقه ملایر اشاره کرد و گفت: ملایر یک ذوق سرشار هنری و چهره‌های شاخص هنری و فرهنگی دارد و به مدال فرهنگی بودن ملایر افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری ملایر اقدامات خوبی انجام شده اما با این وجود راه‌های نرفته زیادی داریم، افزود: در ملایر در طول سال جشنواره‌ها و رویدادهای زیادی در سال برگزار کردیم که جای چنین جشنواره‌هایی خالی بود.

فرماندار ملایر اضافه کرد: مبل و منبت و انگور دو نشان جهانی ملایر و مروار و فرش نشان‌ها افتخار دیگر ملایر هستند، همدان ما یکی از کهن‌ترین تمدن‌های عالم است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مؤثرترین هنرهای دنیا تئاتر است، ابراز کرد: این هنر یک تجربه ممتاز و کم تکرار در بین سایر هنرها است و باعث ارتباط بین انسان می‌شود و باید بیشتر دیده شود، باید این هنر فاخر به مردم معرفی کنید از همه تشکر می‌کنم این رویداد بزرگ هنری باید بیشتردر رسانه دیده شود بیشتر به این هنر پرداخته شود.

وی ضمن گرامیداشت شهدای مدافع امنیت کشورو یاد و خاطره  شهید نظری  و شهید میرزایی، افزود: همه ایرانی هستیم ما شهروند درجه یک و دو نداریم همه برای آبادانی ایران تلاش می‌کنیم و برای رسیدن به آرزوهای بزرگ وساختن ملایری بزرگ متحد هستیم  و به رقم همه دشمنی‌های دشمن برای آبادی ایران تلاش می‌کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز آزادیخواه به حوادث غزه اشاره کرد و گفت: انسانیت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی قلبش به درد آمده است و تاریخ هرگز این جنایت‌های وحشیانه را فراموش نخواهد کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی بین هنرمندان است، افزود: باید هنرمندان را با همه وجود حفظ کنیم، ماندن آنها در کشور بهتر از رفتن است.

این مقام مسئول گفت: هنرمندان سرمایه این کشور هستند و باید برای حال خوب مردم بمانند و تلاش کنند، هنرمندان میراث معنوی کشور هستند، خاک صحنه خورده‌اند و باید آنها را حفظ کنیم.

در ادامه فرشاد کشاورزیان مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با اشاره به برگزاری جشنواره ضمن تقدیر از مسئولان شهرستان ملایر در راستای کمک‌های فرهنگی به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره علاوه بر گروه‌های صحنه‌ای شاهد حضور 8 گروه خیابانی و جمعا حضور 16 گروه هنری در این جشنواره بودیم.

وی بیان کرد: سبد فرهنگی ملایر احتیاج به این  جشنواره داشت و تلاش کردیم به بهترین نحو و فراتر از توان خودمان این رویداد را در شهرستان برگزار کنیم، با برگزاری این جشواره شور و نشاط خوبی در شهر ایجاد شد.

کشاورزیان یادآور شد: تلاش می‌شود در سایر بخش‌های هنری مانند، موسیقی و نویسندگی و انجمن‌های ادبی و... در خدمت مردم باشیم، در ادامه از خانواده هنرمند تئاتر استان همدان مرحوم روح‌الله صالحی تقدیر شد. همچنین بعد از اجرای برنامه‌های متنوع گواهی شرکت در جشنواره به همه گروهای شرکت کننده در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان اعطا شد.

گفتنی است سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان با حضور 16 گروه در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی شامل هر بخش 8 گروه از 16 تا 18 آبان ماه در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برگزار شد.

 
انتهای پیام
captcha