تأمین زیرساخت‌های آموزشی موجب افزایش سرانه مطالعه می‌شود
کد خبر: 4180932
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
امام جمعه برازجان:

تأمین زیرساخت‌های آموزشی موجب افزایش سرانه مطالعه می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح گفت: گسترش فرهنگ مطالعه و كتابخوانی، ضرورت رشد و تعالی جامعه است که تحقق این نکته نیازمند توجه و تأمین زیرساخت‌های آموزشی و دانش‌بنیان توسط كارگزاران برای كودكان و نوجوانان است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح

به گزارش ایکنا از بوشهر، خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز آدینه برازجان، ۱۹ آبان‌ماه، به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح در مصلای این شهر اقامه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مصلح، در خطبه‌های این هفته شهر برازجان، اظهار کرد: شهرستان دشتستان ظرفیت عظیم و بکری در بخش گردشگری سیاحتی، علمی و تاریخی دارد.

وی ادامه داد: ‌رغم ظرفیت بزرگ شهرستان در زمینه گردشگری اعم از نخلستان‌های سرسبز و زیبا، طبیعت زیبا و اماکن گردشگری، آثار تاریخی کهن، پیشینه مقاومت مردان و زنان در مقابل استبداد و استعمار متأسفانه این همه جاذبه‌های توریستی و گردشگری سیاحتی، علمی و تاریخی آن ناشناخته مانده است و کار مطالعاتی بر روی آن توسط نخبگانی دانشگاهی و دانشجویی صورت نگرفته است.

خطیب جمعه برازجان افزود: این ظرفیت‌های بالقوه گردشگری و سیاحتی دشتستان از این همه مسافر و مهمان و کاروان‌های قرآنی و دانشجویی و یا مستندسازان تاریخ‌نگار رسانه‌های بین‌المللی که در طول سال وارد استان بوشهر می‌شوند کمترین سهم و بهره را دارند لذا مسئولان مربوطه به خصوص ادارات فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی و میراث فرهنگی و صدا و سیمای مرکز بوشهر و همچنین فضای مجازی و شبکه‌های برخط باید برای معرفی افتخارات و ارزش‌های این شهرستان که دومین جغرافیای وسعت را بعد از شهرستان دشتی را دارا است بیشتر تلاش کنند و غبار مهجوریت را از چهره شهرستان دشتستان برطرف کنند.

وی با دعوت به همکاری مردم در اجرای طرح غربال‌گری سلامت خانواده‌ها با مراجعه فعالان بهداشتی به درب منازل، گفت: طرح غربال‌گری سلامت خانواده‌ها در جهت پیشگیری از بیماری‌های مزمن و کاهش هزینه‌های درمان، اعم از دیابت و فشارخون که گام بسیار مهمی است تقاضامندم که با کارشناسان مراکز درمانی و بهداشتی علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان با تأکید حمایت همه‌جانبه جامعه هنری و رسانه‌ای و قرآنی از جبهه محور مقاومت در جنگ غزه، ابراز کرد: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و این موضوع در سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله، دبیرکل حکیم و شجاع حزب‌الله کشور لبنان مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: سخنرانی اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله به عنوان یک هشدار صریحی به رژیم اشغالگر قدس و دولت خون‌خوار آمریکای شیطان صفت مخابره کرده است. این هشدارها را این مجاهد قدیمی اینگونه تبیین کرد که توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و صرفاً در حد بازدارندگی نیست، و بازخوانی حماسه‌ آفرینی‌‌های حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳روزه، به‌ وضوح نشان می‌دهد قدرت میدانی، اطلاعاتی و رصدگری مقاومت منحصر به فرد و برهم‌ زننده تعادل و محاسبات دشمن است.

حجت‌الاسلام مصلح ادامه داد: خطوط قرمز جبهه مقاومت در سخنرانی دبیر‌کل حزب‌الله لبنان به‌صورتی آشکار مطرح شده است، یکی پایان جنگ و دیگری پیروزی حماس در غزه، جبهه مقاومت هرگز مشت خود را برای دشمن صهیونیستی باز نمی‌کند و راه‌ کنش‌های میدانی و محیطی خود را به‌ صراحت اعلام نخواهد کرد که این یکی از قواعد اصلی نبرد است‌، جبهه مقاومت یقین دارد که رژیم اشغالگر قدس بازنده این نبرد خواهد بود و فلسطین و نوار غزه، پیروز این معادله قلمداد می‌شوند. در این موضوع کمترین شبهه‌ای وجود ندارد.

امام جمعه برازجان با ذکر اینکه راهبردهای حکیمانه مقاومت فلسطین در جنگ اراده‌ها به عنوان بخشی از راهبردها بر علیه صهیونیسم غاصب است، گفت: مقاومت فلسطین چه کرد و اکنون چه می‌کند؟ راهبرد مقاومت، سرد کردن جنگ و تثبیت موفقیتش است. او فراتر از آن‎چه را که می‌خواست به‌دست آورد و مقاومت دو هدف عمده داشت «افسانه بازدارندگی اسراییل» شکست و دکترین بن گورین در بازدارندگی و هشداردهندگی و کشاندن جنگ به قلمرو خارج از سرزمین‌های اشغالی را برای همیشه درهم شکست و به عنوان‌ هویت طوفان‌ الاقصی فلسطینی ماند.

وی اظهار کرد: شاید برای برخی ها این پرسش که در کنار مقاومت فلسطین جبهه محور مقاومت در منطقه چه می‌کند مطرح و مجسم شود باید این‌طور تبیین کنم که مقاومت غزه و حفظ هویت فلسطینی آن، درگیرسازی پادگان صهیونیست‌ها به عنوان غصابان غاصب در شمال و جنوب کشور فلسطین و همچنین با حزب‌‌الله لبنان و انصارالله یمن با حفظ ابهام در واکنش و تحلیل‌ ناپذیری برای دشمن، فشار بر آمریکا به‌عنوان اتاق طراحی و فرماندهی پادگان رژیم صهیونیستی با محوریت مقاومت سوریه، عراق و یمن، بیدارسازی امت اسلامی و مردم غرب است.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: راهبرد اتاق عملیات مشترک محور مقاومت در مرحله جدید چیست؟ اگر با طوفان‌ الاقصی حیثیتی از ستون نظامی و امنیتی اسراییل چیزی باقی نماند حالا هدف مقاومت ستون اقتصادی اشغالگران است، یعنی به عبارتی «بستن راه صدور نفت و ارزاق به سرزمین‌های اشغالی توسط دولت‌های اسلامی» و در واقع نمایشی از روزهای سخت و دشوار اما سرشار از پیروزی در راه است، ان‌شاءالله.

وی ۲۴ آبان‌ماه روز کتاب و کتابخوانی که امسال با شعار رسالت پرورش نسلی مهربان با یار مهربان است را گرامی‌داشت و گفت: گسترش فرهنگ مطالعه و كتابخوانی، ضرورت رشد و تعالی جامعه است. در این میان، ایجاد رغبت و عادت به مطالعه و كتابخوانی در كودكان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ازاین رو، تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه و فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی و دانش‌بنیان باید از اولویت‌های مهم كارگزاران فرهنگی باشد كه با كودكان و نوجوانان سر و كار دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان ادامه داد: مطالعه، راهی برای شناخت و تشخیص الگوها است. كودكان و نوجوانان برای موفقیت در زندگی، به الگوهای رفتاری درستی نیازمندند. وجود حس همانندسازی در كودكان و نوجوانان و نیاز آنها به الگوهای رفتاری، ایجاب می‌كند كه به الگوهای شایسته‌ای دسترسی داشته باشند تا بدین وسیله شخصیت و رفتار خود را تشكیل دهند؛ الگوهایی كه با كتاب معرفی می‌شوند، در شكل دادن به شخصیت كودكان و نوجوانان نقش مهمی را ایفا می‌كنند. در این زمینه، مطالعه زندگی نامه دانشمندان و فرزانگان دینی و ملی بسیار اثرگذار است.

حجت‌الاسلام مصلح ابراز کرد: باید كتاب خواندن را در خانواده ترویج كرد. برای نمونه، بهتر است یك ساعت مشترك را برای مطالعه با خانواده اختصاص داد. هدیه كردن كتاب در شكوفایی علاقه به کتاب گام مهمی است.

خطیب جمعه برازجان سالروز شهادت پدر اقتدار موشكى ایران را گرامی‌داشت و گفت: ۲۱ آبان‌ماه، سالروز شهادت، شهداى جهاد خودكفایى است. پرچمدار این قافله شهیدان، سردار مخلص اسلام، حاج حسن طهرانى‌مقدم بود. این سردار دانشمند و متقى كه همچنان مجهول القدر است؛ پدر اقتدار موشكى ایران است، که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام شهادت و دیگر بیانات و پیام‌هایشان، از شهید طهرانى‌مقدم با این اوصاف یاد كردند که ایشان پیشتاز عناصر ممتاز سازمان جهاد خودكفایى‌، سردار عالیقدر، دانشمند برجسته‌، پارسایی بى‌ادعا، برخوردار از اخلاص سرشار، داراى همت والا و بلند، نگاه به افق‌هاى خیلى بلند، برجسته در مدیریت؛ مدیریت طبیعى.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha