سرقت قرآن نادر مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها + عکس
کد خبر: 4181153
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵

سرقت قرآن نادر مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها + عکس

نبیله منیب، نماینده پارلمان مراکش خبر سرقت یک نسخه قرآن نادر مراکشی از مسجدالاقصی از سوی عناصر رژیم صهیونیستی را فاش کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العمق المغربی، نبیله منیب، نماینده پارلمان مراکش، فاش کرد که رژیم صهیونیستی یک قرآن کمیاب مراکشی را که از جانب یکی از سلاطین این کشور وقف مسجدالاقصی شده بود، از این مسجد به سرقت برده‌اند. او از وزیر اوقاف خواسته است، اطلاعاتی درباره سرنوشت این قرآن به مجلس ارائه کند.

منیب تصریح کرد: این قرآن از سوی سلطان ابوالحسن المرینی وقف مسجدالاقصی شده و به خط خود سلطان و با آب طلا نوشته شده است، اما رژیم صهیونیستی پس از اشغال قدس آن را به سرقت برده است و در «آرشیو صهیونیستی کتابخانه ملی اسرائیل» نگهداری می‌کند.

این سخنان در جریان حضور احمد التوفیق، وزیر اوقاف و امور اسلامی مراکش در پارلمان این کشور به منظور بررسی بودجه فرعی این وزارت اوقاف مطرح شد.

احمد التوفیق در پاسخ به این سؤال اظهار بی‌اطلاعی کرد. وزیر اوقاف با بیان اینکه این قرآن در خزانه مسجدالاقصی قرار داشته که اکنون تحت تولیت اردن قرار دارد، خاطرنشان کرد: سلطان المرینی 5 نسخه از قرآن را به دست خود کتابت کرده و این نسخ را به مسجدالحرام در مکه، مسجدالنبی در مدینه، مسجدالاقصی و مسجدی در چین اهدا کرده است، اما هیچ‌کس نمی‌داند این نسخ قرآن در کجا ناپدید شده است.

وی خاطرنشان کرد: 6 نسخه از روی این قرآن تاریخ در 1930 نسخه‌برداری شده است.

التوفیق افزود: این میراث برای ما ارزش زیادی دارد و ما سال‌ها پیش یک شرکت اتریشی را مأمور کردیم که از 4 جلد این قرآن عکس‌برداری کند و ما به این میراث خود افتخار می‌کنیم.

سرقت قرآن نادر مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها + عکس

بر اساس منابع تاریخی، سلطان مراکشی علی ابوالحسن المرینی، هفت قرن پیش قرآنی را به خط خود کتابت و به مسجدالاقصی تقدیم کرد. اهدای این قرآن نشانه ارتباط تاریخی مراکش با قدس و مسجدالاقصی است.

سرقت قرآن نادر مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها + عکس

این قرآن در مسجدالاقصی در آنچه به «ربع مغربی» نامیده می‌شود، نگهداری می‌شود. این «ربع» عبارت از صندوقی مربع شکل از چوب آبنوس است که با نقره تزئین و به چند بخش تقسیم شده است و 30 جزء قرآن را به اضافه اوراق مرتبط به وقف به صورت مجزا در این جعبه نگهداری می‌شود.

سرقت قرآن نادر مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها + عکس

انتهای پیام
captcha