محکومیت عامل حمله به خانواده مسلمان در کانادا
کد خبر: 4182423
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵

محکومیت عامل حمله به خانواده مسلمان در کانادا

یک جوان کانادایی که اعضای یک خانواده مسلمان را با خودرو به قتل رسانده بود در دادگاه به انجام چهار مورد قتل عمد متهم شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دو سال پیش راننده یک خودرو در شهر لندن در ایالت اونتاریوی کانادا به یک خانواده مسلمان حمله کرد و چهار عضو این خانواده را به قتل رساند.

دادستان‌ها اعلام کردند که این حمله یک اقدام تروریستی بوده که جامعه مسلمانان لندن را هدف قرار داده است. ناتانیل ولتمن که در زمان دستگیری ۲۰ سال داشت، به چهار فقره قتل درجه یک و یک فقره اقدام به قتل و یک فقره تلاش برای قتل محکوم شد. او در صورت نهایی شدن محکومیت به حبس ابد محکوم می‌شود.

در این حمله سلمان افضل، ۴۶ ساله، همسر ۴۴ ساله او مدیحه سلمان، دختر ۱۵ ساله آنها یمنا و مادر بزرگ ۷۴ ساله او طلعت افضل کشته شدند. پسر ۹ ساله این خانواده هم به شدت آسیب دیده است.

ولتمن اذعان کرد که در ژوئن 2021 در لندن در استان اونتاریو، خانواده افضل را با وانت بار خود مورد ضرب و شتم قرار داد.

دادستان در دادگاه استدلال کرد که انگیزه او ایدئولوژی برتری‌طلبانه سفیدپوستان بوده و به دنبال ارعاب یا وحشت مسلمانان بوده است. در دفاعیات او آمده است که او از مشکلات ذهنی رنج می‌برد اما شرایط لازم برای ادعای جنون وجود ندارد. او پس از مصرف ماده توهم‌زا دست به این جنایت زد. دادستان اعلام کرد متهم در حمله تروریستی لندن می‌خواست پیامی برای مسلمانان بفرستد.

عبدالفتاح توکل، از رهبران مسلمانان منطقه در مقابل دادگاه گفت: حکم امروز گامی تاریخی در مبارزه با نفرت و اسلام‌هراسی است. این یک حکم قاطع در برابر تروریسم ناسیونالیست سفیدپوست است. این یک پیام واضح است که چنین نفرتی در جامعه ما جایی ندارد.

او افزود: شواهدی که از این محاکمه به دست آمد به ما نشان می‌دهد که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که فرد افراطی دیگری دست به عمل مشابهی نخواهد زد.

تابنده بخاری، مادر یکی از قربانیان، به خبرنگاران گفت: غم و اندوه پایدار و خلأ جبران ناپذیری که از دست دادن چندین نسل از یک خانواده برجای گذاشته عمیقاً ما را تحت تأثیر قرار داده است. او افزود که این حکم مقداری ما را تسکین می‌دهد.

هیئت منصفه در محاکمه تقریباً 10 هفته‌ای شنیدند که ولتمن یک «مانیفست تروریستی» را نوشته است که در رایانه‌اش یافت شده است و در آن از ملی‌گرایی سفیدپوستان حمایت و نفرت خود را از مسلمانان توصیف کرده است.

عمر خمیسا، رئیس شورای ملی مسلمانان کانادا گفت که حمله دو سال پیش «روابط مسلمانان کانادا با کشورشان را تغییر داد». وی افزود: برای اولین بار بسیاری از ما در هنگام راه رفتن در خیابان احساس ناامنی کردیم و هدف قرار گرفتیم.

تاریخ برگزاری دادگاه بعدی ولتمن، اول دسامبر تعیین شد. این قتل، مرگبارترین حمله ضد مسلمانان در کانادا از زمان تیراندازی در مسجدی در شهر کبک در سال 2017 بود که شش کشته بر جای گذاشت. عامل آن تیراندازی متهم به تروریسم نشد.

انتهای پیام
captcha