موضع قاطعانه کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین ضروری است
کد خبر: 4183010
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

موضع قاطعانه کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی با تأکید بر اینکه همه مسلمانان و کشورهای اسلامی در قبال فلسطین مظلوم مسئول هستند، گفت: اگر موضعی که جمهوری اسلامی ایران نسبت به فلسطین داشت سایر کشورهای اسلامی می‌داشتند در یک لحظه همه مسائل فلسطین حل بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امام جمعه بیرجندبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، امام جمعه بیرجند، ۲۸ آبان‌ماه در اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج استان و تجلیل از برگزیدگان که در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم زوایای مختلفی در مباحث لفظی و ادبی، فصاحت و بلاغت، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی، فلسفی، عرفانی، سیاسی، اجتماعی، تمدن‌سازی، خودسازی، اخلاق و… دارد. بنابراین، قرآن تنها کتاب به اسم مسلمین نیست بلکه کتاب انسان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در همه مباحثی که اشاره شد و تخصصی است قرآن حرف اول را می‌زند و حتی غیرمسلمان‌ها هم می‌گویند که نمی‌توانند قرآن را انکار کنند چون قلوب را تصرف کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون این جوانان عزیز ما وجودشان ظرف قرآن شده است، ادامه داد: خوش‌ به‌ حال پدر و مادری که چنین فرزندانی تربیت کردند و خوش به‌ حال نظام مقدس جمهوری اسلامی که در یک مقطع بسیار خطرناک که بحث وجود و عدم اسلام مطرح بود نقشی پیاده کرد که برای جهان الگویش بسیجی مسلمان است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه قرآن به‌عنوان برنامه زندگی انسان‌ها از جانب خداوند متعال برای دنیا و سعادتمندی در آخرت نازل شده است، گفت: به نسبت قرآن کریم هر کسی به هر اندازه‌ای از وجود قرآن بهره‌مند می‌شود؛ کسی که سواد ندارد نگاه به قرآن می‌کند ثواب می‌برد؛ کسی که روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، ترجم، تفسیر از قرآن دارد هم به همان نسبت از قرآن بهره و ثواب می‌برد و از برکاتی به‌صورت نسبی برخوردار می‌شود.

عبادی با اشاره به اینکه حقیقت دین مکتب اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده است: «ِإِنِّی تَارِک فِیکمُ الثَّقَلَینِ مَا إِنْ تَمَسَّکتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا کتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیتِی؛ همانا من در میان شما دو چیز سنگین و گران می‌گذارم، که اگر بدان‌ها چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: کتاب خدا و عترت من اهل بیتم.» دردهای ما با قرآن دوا می‌شود منتهی ما دنبال اصلاح دردمان نیستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: مشکل اصلی این دردهای بزرگی که فلسطین مظلوم می‌کشد برای این است که ۷۵ کشور به اسم اسلامی به‌عنوان نشست همکاری اسلامی دور هم نشستند اما هیچ همکاری در خصوص فلسطین و غزه نداشتند. موضعی که جمهوری اسلامی ایران نسبت به فلسطین دارد اگر سایر کشورهای اسلامی می‌داشتند در یک لحظه همه مسائل فلسطین حل بود.

وی در پایان بر عمل به قرآن کریم توسط مسلمانان در همه مسائل زندگی، اجتماعی، سیاسی و… تأکید کرد و گفت: قرآن فردای قیامت مدعی است و باید پاسخگویش باشیم.

انتهای پیام
captcha