ضرورت برگزاری کنگره «مساجد جهان اسلام» در حمایت فلسطین
کد خبر: 4185594
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
در دیدار نواب و عزمی عبدالحمید تأکید شد؛

ضرورت برگزاری کنگره «مساجد جهان اسلام» در حمایت فلسطین

در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان اسلامی شورای مشورتی مردم‌نهاد مالزی(ماپیم) بر برگزاری کنگره «مساجد جهان اسلام» با محوریت حمایت از مواضع فلسطین تأکید شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رایزنی فرهنگی ایران در مالزی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به همراه حجت‌الاسلام منصور میراحمدی، معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، محمدرضا بک صحرایی، کاردار سفارت ایران در مالزی و حبیب‌رضا ارزانی رایزن فرهنگی کشورمان با شیخ محمد عزمی عبدالحمید، رئیس سازمان اسلامی شورای مشورتی مردم‌نهاد مالزی(ماپیم) روز گذشته، 11 آذر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار محمد عزمی عبدالحمید، با اشاره به وقایع تلخ غزه و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه مسلمان و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: ما برای حمایت و کمک به مردم فلسطین نیازمند برگزاری کنگره مساجد جهان اسلام هستیم زیرا مسجد تنها نهاد دینی در جامعه اسلامی است.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام و‌المسلمین نواب ضمن استقبال از پیشنهاد محمد عزمی عبدالحمید، گفت: ما برای بهبود شرایط در فلسطین تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد؛ پیشنهاد برگزاری کنگره مساجد جهان اسلام را با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مطرح خواهم کرد؛ امیدوارم برگزاری این کنگره به وحدت تمام مسلمان کمک کند.

وی همچنین به رزمایش عظیم اربعین اشاره کرد و گفت: در کنگره 20 میلیونی اربعین سال آینده شعار و هدف ما حمایت از فلسطین و محکوم کردن رفتارهای وحشیانه اسرائیل غاصب خواهد بود.

همچنین حبیب‌رضا ارزانی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی با اشاره به اینکه نقش فعال مساجد در جامعه اسلامی گفت: در ایران بیش از 80 هزار مسجد فعالیت می‌کنند که قریب به 25 هزار از این مساجد در قالب کانون‌های فرهنگی هنری در سامانه بچه‌های مسجد دیجیتالی شده‌اند.

وی ادامه داد: می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت مساجد و تبادل تجربیات موفق با مساجد مالزی سلسله کنفرانس‌های بین‌المللی مساجد را در مناطق مختلف دنیا از جمله جنوب شرق آسیا، غرب آسیا، آفریقا و حتی اروپا برگزار کرد.

ارزانی، مسجد را مرکز تحولات عظیم در جهان اسلام معرفی کرد و افزود: آنچه امروز مسلمانان جهان به آن نیازمند هستند وحدت و همبستگی است و قطعاً نقطه پیوند و وصل این اتحاد خانه‌های خداست.

تأکید بر برگزاری کنگره «مساجد جهان اسلام»// اماده

انتهای پیام
captcha