جلسه ستاد نهمین سال برگزاری «روز قرآنی بوشهر» تشکیل شد + عکس
کد خبر: 4186865
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

جلسه ستاد نهمین سال برگزاری «روز قرآنی بوشهر» تشکیل شد + عکس

جلسه ستاد نهمین سال برگزاری «روز قرآنی بوشهر»، امروز ۱۸ آذرماه، با حضور معاونت فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان برگزار شد.

جلسه روز قرآنی بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، جلسه ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی نهمین سال برگزاری «روز قرآنی بوشهر»، امروز ۱۸ آذرماه، به میزبانی معاونت فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان و با حضور کارشناسان قرآن و عترت مراکز و مؤسسات مردمی قرآن و عترت در محل سالن جلسات این اداره‌کل واقع در محله قدس منطقه یک این شهر با تلاوت سید‌حبیب‌الله حسینی، قاری ممتاز روستای چارک شهرستان دشتی برگزار شد.

وحید حیدری، دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر، در جلسه راهبری نهمین سالگرد روز قرآنی بوشهر و یکصد‌و‌سومین بزرگداشت کاتب «قرآن رمزدار» ادیب عارف و عالم ربانی میرزا حسین معتقد ریشهری ملقب به فاضل اهرمی، بر استمرار فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی به‌صورت هفتگی در طول سال تأکید کرد و گفت: هفته قرآنی بوشهر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد حوزه قرآن و عترت است که باید به بهترین شکل ممکن در راستای هم‌افزایی علمی و هنری گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: ۱۶ اسفندماه سالروز ارتحال آیت‌الله معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار به‌عنوان روز قرآنی بوشهر نام‌گذاری شده که هر ساله برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ هنری به این مناسبت برگزار می‌شود و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر به‌عنوان متولی درنظر دارد امسال نیز این برنامه را به صورت گسترده اجرا کند.

حیدری عنوان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ هنری روز قرآنی بوشهر نباید مختص به یک روز یا هفته باشد بلکه باید در طول سال با همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و حوزوی و پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون فرهنگی و هیئت‌های مذهبی مساجد تداوم داشته باشد تا شاهد اثرگذاری فعالیت‌ها در جامعه باشیم. 

وی افزود: برنامه‌های پیش‌بینی شده دستگاه‌ها و مؤسسات قرآنی به معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به عنوان دبیرخانه ارسال شود تا با برنامه‌ریزی معرفی این روز در سطح استان و سطح ملی انجام شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر ادامه داد: امروز جامعه نیازمند ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی است و دستگاه‌های اجرایی و نهادها به ویژه فرهنگی و هنری باید به این موضوع مهم اهتمام داشته باشند.

جلسه روز قرآنی بوشهر

وی ضمن تشکر از تلاش‌ها و فعالیت‌های قرآنی انجام شده در سراسر استان، خاطرنشان کرد: استان بوشهر از دیرباز به عنوان استانی باسابقه طولانی در حوزه قرآن و عترت شناخته می‌شده و اکنون نیز باید ما این مهم را در بهترین حالت ممکن به دیگر نسل‌ها انتقال دهیم.

همچنین در این جلسه، کارشناسان قرآن و عترت سپاه امام صادق(ع) و سپاه مالک‌اشتر، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، حوزه علمیه خواهران، سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری و اداره آموزش و پرورش از دستگاه‌های فرهنگی حاضر در این نشست بودند، به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در ارتباط با اجرای بهتر برنامه‌های نهمین سالگرد روز قرآنی بوشهر پرداختند.

سید‌عبدالخالق حسینی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان بوشهر نیز اظهار کرد: آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی در روز ۲۹ شهریور سال ۱۲۱۶ شمسی در شهر اهرم شهرستان تنگستان متولد شد. شادروان معروف به فاضل اهرمی است که به‌عنوان یکی از افاضل آن دوران شناخته می‌شده و قرآن خطی رمزدار از آثار فاخر این شخصیت برجسته و بزرگوار است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد‌اسلامی استان بوشهر افزود: آیت‌الله معتقد اهرمی در حوزه شعر و نویسندگی نیز فعالیت داشته و کتاب «جواهر الزواهر»، «دلایل الظهور و علائم الحضور» و «مجموعه اللطائف» آثار شعری و مکتوب ایشان است.

علامه فاضل اهرمی

حسینی گفت: علامه فاضل اهرمی ۱۶ اسفند ۱۲۹۹ در سن ۸۸ سالگی در محله ریشهر قدیم منطقه دو بندر بوشهر دار فانی را وداع گفت و آرامگاه وی در مقبره خانوادگی واقع در ضلع شمالی منزل قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که تاکنون ۴۱ مؤسسه قرآنی از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی مجوز فعالیت را دریافت کرده‌اند، یادآور شد: در استان بوشهر مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سامانه حمد و سامانه مراکز در حال ثبت و به روزرسانی فعالیت‌های آموزشی کارشناسان و مربیان هستند که با استقبال خوبی از سوی مؤسسات قرآنی ارشاد و تبلیغات اسلامی مواجه شده است.

جلسه روز قرآنی بوشهر

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha