تشییع پیکر مطهر شهید «خوشنام» در دانشگاه فرهنگیان و آبپخش
کد خبر: 4186996
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

تشییع پیکر مطهر شهید «خوشنام» در دانشگاه فرهنگیان و آبپخش

پیکر مطهر شهید «خوشنام» روز گذشته، ۱۸ آذرماه مهمان آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه پردیس علامه طباطبایی بوشهر و شهر آبپخش بود.

استقبال باشکوه از پیکر شهدای والامقام

به گزارش ایکنا از بوشهر، مردم متدین و دانش‌آموزان و بسیجیان شهر آبپخش و همچنین دانشجویان دانشگاه پردیس علامه طباطبایی بوشهر، عصر روز گذشته، ۱۸ آذرماه، با استقبال باشکوه از پیکر شهدای والامقام بر ادامه راه و آرمان شهدا تأکید کردند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، در جمع دانشجویان این دانشگاه به مناسبت روز دانشجو با بیان اینکه دوره گذار از نظم قدیم به نظم جدید جهانی در حال طی شدن است، اظهار کرد: طراحان و مهندسان نسل نوین جهان بر دو پایه چپاول ثروت و تسلط بر مراکز قدرت در اندیشه یک قطبی کردن مدیریت سیاسی و اقتصادی جهان به سرکردگی آمریکا و حمایت‌های همه جانبه صهیونیسم بین‌الملل هستند. همچنین نیز حرکت‌های مردمی در دانشگاه‌های جهان از ورود اندیشه‌های استکبار به غزه و ایجاد خاورمیانه جدید جلوگیری کرد.

محمدرضا دولت‌یاری، قاری ممتاز شهرستان دشتستان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایکنا گفت: یکی از راه‌های معرفی شهدا به نسل جوان و آشنایی آنان با سیره و راه زندگی شهیدان، برگزاری مراسم یادواره‌های شهدا است. شهیدان به ما درس از خودگذشتگی، فداکاری و حراست از اسلام و انقلاب آموختند و باید قدردان آنها در همه حال باشیم.

همچنین احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، در مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید خوشنام که با حضور دانشجویان معلم پردیس علامه طباطبایی همراه بود، اظهار کرد: تقدیم ۲۶ شهید دانشجو معلم یکی از سند افتخارات دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر است و تاریخچه حماسه جهاد و حماسه ۴۴۰ نفر شهید دانش‌آموز و ۱۱۴ نفر شهید معلم در شناسنامه آموزش و پرورش مناطق بوشهر ثبت و درخشان است. دفاع مقدس یک گنج و گنجینه محسوب می‌شود، چراکه رزمندگان در این دوران حماسه بی‌نظیری ثبت کردند که باید به نسل‌های آینده و کنونی منتقل شود.

رضا درویشی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز گفت: یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، اجرای برنامه‌های جهاد تبیین است و اکنون یک گروه پژوهش‌نگاری دانشجویی به سرپرستی محمد شیخیانی در حال گردآوری زندگینامه ۲۶ شهید دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر است که امسال ۵ کتاب از زندگینامه این شهدا منتشر می‌شود.

استقبال باشکوه از پیکر شهدای والامقام

حسین شریفی‌نسب 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha