میزبانی استان مرکزی از جشنواره ملی «شمیم یاس»
کد خبر: 4187091
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱

میزبانی استان مرکزی از جشنواره ملی «شمیم یاس»

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی از برگزاری اولین و بزرگترین رویداد ملی فرهنگی و هنری با عنوان «شمیم یاس» با محوریت عفاف و حجاب در استان خبر داد.

محمدامین باقری، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدامین باقری، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی، امروز، 19 آذرماه در نشست هماهنگی چهارمین آیین تجلیل از مقام‌آوران قرآنی در مسابقات ملی و بین‌المللی و جشنواره فرهنگی و هنری «شمیم یاس»، با اشاره به اهمیت توجه به فعالان حوزه فرهنگی و قرآنی اظهار کرد: با توجه به هجوم گسترده و تهاجم فرهنگی دشمن ضروری است مبانی قرآن در جامعه بیش از گذشته مدنظر باشد و جامعه قرآنی در این حوزه نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی و مراسم‌ تجلیل باید از برنامه‌ریزی ویژه برخوردار باشند، اظهار کرد: استان مرکزی مهد عالمان، فرزانگان و مفاخر است. استان ما دارای استعدادهای خوب در حوزه‌های مختلف به‌ویژه قرآنی است که باید شناسایی شوند. برگزاری این مراسم می‌تواند در ایجاد انگیزه برای سایر مردم تأثیرگذار باشد و از سوی دیگر به نوعی می‌توان از زحمات این افراد تشکر کرد.

باقری همچنین به برگزاری اولین جشنواره ملی فرهنگی و هنری «شمیم یاس» نیز اشاره کرد و افزود: این جشنواره ملی است و در قالب‌های عکاسی، پوستر، طراحی لباس اجتماع، داستان‌نویسی، سرود، فیلم‌کوتاه، موشن‌گرافی، شعر، کتابخوانی و پادکست برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه جشنواره «شمیم یاس» با محوریت عفاف و حجاب برگزار شده و می‌طلبد تمام دستگاه‌ها در این حوزه به وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند، بیان کرد: برای هر یک از بخش‌ها دستور‌العمل و ضوابطی از سوی دستگاه‌های دارای صلاحیت در نظر گرفته شده است تا آثار در همان قالب به دبیرخانه جشنواره از سوی علاقه‌مندان ارسال شود.

باقری در پایان زمان ارسال آثار را تا 20 اسفندماه سال جاری و زمان برگزاری مراسم اختتامیه را اردیبهشت‌ماه سال 1403 اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس WWW.Ejfar.mkz.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha