تو نخست وزیر مسلمانان نیز هستی!
کد خبر: 4187116
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
رسانه سوئدی خطاب به نخست وزیر این کشور:

تو نخست وزیر مسلمانان نیز هستی!

یک روزنامه سوئدی با انتقاد از عملکرد نخست وزیر این کشور در رابطه با نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان، به او یادآوری کرد که او به عنوان نخست وزیر مسلمانان این کشور باید به حقوق آن‌ها نیز توجه داشته باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه الکومپس، روزنامه پرتیراژ داگنس نیهتر سوئد در سرمقاله‌ای با عنوان «کریسترسون، تو نخست‌وزیر مسلمانان هم هستی» از عملکرد نخست وزیر این کشور انتقاد کرده و از دولت خواست نسبت به نفرت‌پراکنی که علیه مسلمانان این کشور انجام می‌شود، واکنش نشان داده و درست مانند موضع‌گیری که در خصوص یهودی‌ستیزی داشته، نسبت به اسلام‌هراسی نیز توجه نشان دهد.

در سرمقاله این روزنامه سوئدی آمده است: دولت به وضوح با عبارات یهودستیزانه در اعتراضات علیه اسرائیل مخالف است. این چیز خوبی است، اما واکنش آن باید به همان اندازه به نفرت‌‌پراکنی علیه مسلمانان که در سوئد غلیان می‌کند، دیده شود.

این روزنامه ادامه می‌دهد: جیمی اوکیسون، رهبر حزب SD، به دلیل اظهاراتش در نوامبر گذشته در مورد تخریب مساجدی که در آن تبلیغات ضد دموکراتیک در حال گسترش است، با انتقادهای زیادی مواجه شد. اما نه اوکیسون و نه حزب او  تمایلی به دیدن مسلمانان ندارند. با این حال می‌توان به آن‌ها اجازه فعالیت داد، اما هرگونه نشانه‌ دیداری و شنیداری از عملکرد آن‌ها در سطح جامعه، باید به حداقل برسد. اقدامات رهبر SD واضح است. به واسطه عملکرد این حزب است که گفتمان ضد مسلمانان در سوئد در حال تقویت است. فضا برای زندگی و ابراز عقیده مسلمانان در حال تنگ شدن و کوچک شدن است. در حال حاضر میانه‌روهای مسلمان نیز همانند تندروهای مسلمان ارزیابی می‌شوند و بر همین اساس هم با آن‌ها برخورد می‌شود.

این روزنامه تمرکز خود را روی آنچه که فردریک فورتنباگ، مفسر سیاسی رادیو سوئد چند روز پیش در یک برنامه صبحگاهی مطرح کرد، گذاشته است. فورتنباگ سخنانی را علیه مسلمانان مطرح کرد که واکنش نخست‌وزیر این کشور را درپی داشت و او تأکید کرد که طرح اینگونه سخنان نه تنها به مسلمانان سوئدی، بلکه به منافع سوئد در خارج از کشور آسیب می‌زند.

انتهای پیام
captcha