قرآن خطی نفیس در اردبیل رونمایی شد
کد خبر: 4188967
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

قرآن خطی نفیس در اردبیل رونمایی شد

قرآن خطی نفیس با قدمت ۱۱۵ سال، اثر زنده‌یاد ملامحمدرضا قرآن‌نویس، در موزه عمارت شهرداری اردبیل رونمایی شد.

رونمایی از قرآن خطی نفیس در اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از حوزه علمیه اردبیل، در راستای حفظ و پاسداشت میراث فرهنگی و تاریخی، قرآن خطی نفیس با قدمت ۱۱۵ سال اثر زنده‌یاد ملامحمدرضا قرآن‌نویس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در موزه عمارت شهرداری اردبیل رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور فرماندار اردبیل، رئیس شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولان و اساتید برگزار شد، محمود صفری، شهردار اردبیل اظهار کرد: این قرآن توسط اهالی روستای جگرکندی نمین به موزه شهرداری اهدا و در قفسه‌های مخصوص جهت بازدید علاقه‌مندان تعبیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم از سردیس شاعر عاشورایی استاد ناصح اردبیلی رونمایی و تالار تعزیه نیز افتتاح شد، افزود: تلاش می‌کنیم این اسناد و آثار مربوط به فرهنگ و تاریخ و هویت اردبیل را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

شهردار اردبیل بیان کرد: موزه شهرداری اردبیل در بازخوانی و انتقال تاریخ و فرهنگ اردبیل نقش بسزایی دارد و بیشتر آثار موجود در این موزه، اهدایی از سوی شهروندان است.

سیدمحمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل هم به فرهنگ غنی شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: تاریخ بیانگر فرهنگ غنی شهر اردبیل است و همه ما باید در انتقال فرهنگ و تاریخ به نسل‌های بعدی باید تلاش کنیم.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ و بهسازی اماکن فرهنگی و تاریخی شهر اردبیل بیان کرد: دستگاه‌های متولی در این زمینه باید پای کار باشند که از جمله این مکان‌ها، جمعه مسجد است که باید در اسرع‌ وقت بهسازی و محوطه‌ آن ساماندهی شود.

انتهای پیام
captcha