اختتامیه هشتمین مسابقات قرآن بیمارستان‌های تهران برگزار می‌شود + صوت
کد خبر: 4190756
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
فردا

اختتامیه هشتمین مسابقات قرآن بیمارستان‌های تهران برگزار می‌شود + صوت

مسئول واحد فرهنگی و روابط عمومی بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: مرحله نهایی و اختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران، فردا یکشنبه 10 دی در این مجتمع بیمارستانی برگزار می‌شود.

ذکاوتاختتامیه هشتمین دوره مسابقات قرآن بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران با عنوان «شهدای مدافع سلامت» فردا یکشنبه 10 دی‌ماه از ساعت 14 تا 15:30 در نمازخانه بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار می‌شود. این دوره از مسابقات قرآن بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران از ابتدای مهرماه امسال در رشته‌های ترتیل و حفظ و همچنین مفاهیم و تفسیر قرآن آغاز شده است.

حجت‌الاسلام محمودرضا ذکاوت، دبیر هشتمین دوره مسابقات قرآن بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا با اعلام این خبر گفت: شاهد برگزاری هشتمین دوره این مسابقات پس از یک وقفه سه‌ساله به جهت شیوع بیماری کرونا بودیم و به این دلیل این دوره به یاد «شهدای مدافع سلامت» برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان تهیه دستورالعمل و تدوین آئین‌نامه این دوره از کارشناسان پیشکسوت قرآنی همچون احمد ابوالقاسمی، مهدی قره‌شیخلو، حسین اخوان‌اقدام و اکبر توپچی دعوت کردیم تا در مورد نحوه برگزاری این دوره و اینکه موضوعات در حوزه مفاهیم و تفسیر پیرامون چه مواردی باشد و همچنین تعیین سوره‌های رشته‌های حفظ و ترتیل بحث و تبادل نظر کنیم که در این راستا آئین‌نامه‌ای نیز تنظیم و تدوین شد.

ذکاوت تصریح کرد: از خلال برگزاری این جلسات به این نتیجه رسیدیم که به جهت مشارکت بیشتر کادر درمان بیمارستان‌ها موضوعات را سهل و آسان بگیریم و لذا در رشته حفظ، سوره مبارکه «نبأ» و سوره مبارکه «نازعات» انتخاب شد، همچنان که با توجه به اشارات این دو سوره به موضوع معاد و آخرت، آنها را برای گزینش در رشته‌های مفاهیم و تفسیر نیز انتخاب کردیم.

مسئول واحد فرهنگی و روابط عمومی بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به اینکه برای رشته ترتیل سوره «مؤمنون» انتخاب شده است، در ادامه گفت: مسابقات در دو مرحله برگزار شد، به این شکل که در مرحله نخست به شکل مجازی و به طور مثال در رشته ترتیل، شرکت‌کنندگان قرائت‌های خود را در پیام‌رسان داخلی برای ما ارسال کردند که مورد ارزیابی قرار گرفت و 15 قاری انتخاب شدند و فردا صبح در مرحله نهایی این دوره و پیش از برگزاری مراسم اختتامیه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و مرحله حفظ نیز به همین شکل به صورت برخط برگزار شد که رشته حفظ را اول آذر برگزار کردیم.

ذکاوت با اشاره به اینکه در مرحله نخست از سه داور آقا و سه داور خانم بهره‌مند شدیم، افزود: رشته مفاهیم و تفسیر نیز اول دی‌ماه، آن هم به شکل برخط برگزار شد که نفراتی که نمره حد نصاب را کسب کردند، فردا در آزمون کتبی نهایی این دوره شرکت خواهند کرد.

دبیر هشتمین دوره مسابقات قرآن بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان تهران اظهار کرد: فردا یکشنبه 8 صبح مرحله نهایی این دوره از مسابقات با تلاوت آیاتی از قرآن توسط اکبر توپچی برگزار شده و سپس عباس سلیمی، پیشکسوت قرآن به سخنرانی پرداخته و سپس رقابت آغاز خواهد شد که در بخش بانوان، فاطمه شیرازی، فاطمه شعبانی، زینب آقایی و هاجر حیدری و در بخش آقایان عباس امام‌جمعه، امیر آقایی، حسن ربیعیان و اکبر توپچی به قضاوت می‌پردازند.

کد

وی با تأکید بر این نکته که در این دوره برای نخستین‌بار از ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور، فردی به عنوان ناظر به محل برگزاری مسابقات اعزام خواهد شد، گفت: مراسم اختتامیه نیز رأس ساعت 14 فردا یکشنبه 10 دی در نمازخانه بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) با خیرمقدم دکتر کاظمی؛ رئیس بیمارستان، تلاوت رتبه نخست رشته قرائت این دوره از مسابقات و تلاوت قرآن توسط احمد ابوالقاسمی و سخنرانی حمید مجیدی‌مهر؛ مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و دبیر ستاد عالی مسابقات، سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌مقدم؛ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید برگزار می‌شود و در ادامه از نفرات برتر (حفظ و ترتیل؛ سه برگزیده) و (مفاهیم و تفسیر؛ پنج برگزیده) قدردانی خواهد شد.

ذکاوت در پایان گفت: بیش از 700 نفر از کادر درمان بیش از 70 بیمارستان استان تهران که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج)، معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، معاونت فرهنگی، اجتماعی و درمان دانشگاه آزاد اسلامی و ... حضور دارند و با این میزان اقبالی که از این مسابقات صورت گرفته است به نظر می‌رسد که نیاز به آن داریم تا یک قرارگاه قرآنی به منظور حضور نمایندگان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و هماهنگی بیشتر میان آنها ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha