یادی از پدر شهید فؤاد مشعلی
کد خبر: 4192757
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
به بهانه درگذشت منصور مشعلی‌

یادی از پدر شهید فؤاد مشعلی

فاجعه منا مانند دیگر خانواده‌های شهدای این حادثه، برای پدر شهید فؤاد مشعلی نیز بسیار سنگین و هولناک بود، اما وی با اتکال به خداوند، روزهای باورنکردنی بعد از پسرش را سپری کرد و قاب قامتی را که به سختی راست نگه داشته بود، برای کسانی که او را می‌شناختند، جاودانه کرد. 

پدر شهید فؤاد مشعلیبه گزارش ایکنا از خوزستان، منصور مشعلی‌، پدر شهید فؤاد مشعلی از شهدای منا، 16 دی‌ماه درگذشت و پیکرش روز گذشته، 17 دی‌ماه در گلزار شهدای آبادان و در جوار پیکر دوستان فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.

مرحوم منصور مشعلی، در مهر سال ،94 فؤاد مشعلی، اولین فرزند و تنها پسرش را که قاری قرآن و عضو گروه بین‌المللی تواشیح مصباح‌الهدی آبادان بود در فاجعه منا از دست داد. این فاجعه مانند دیگر خانواده‌های شهدای منا، برای خانواده شهید مشعلی نیز بسیار سنگین و هولناک بود، اما پدر شهید با اتکال به خداوند، روزهای باورنکردنی بعد از فؤاد را سپری کرد و قاب قامتی را که به سختی راست نگه داشته بود، برای کسانی که او را می‌شناختند، جاودانه کرد. 

وی در سالگرد فاجعه منا در مصاحبه‌ای با ایکنا از انتظارش برای دیدن فؤاد گفته بود: «هنوز هم چشم به راه پسرم هستم. خود ما هیچ سندی نداریم که فؤاد صددرصد شهید یا کشته شده است، دوستانی که همراه او بودند نه این را تأیید کردند و نه ما؛ مثلاً چیزی دیده باشیم به خاطر همین باز هم امیدواریم.» اما با گذشت زمان، پدر شهید به امر خداوند گردن نهاد.   

مرحوم منصور مشعلی در شهریور سال 96 و دو سال پس از فاجعه منا، به همراه همسر و دیگر خانواده‌های شهدای فاجعه منا به سرزمین وحی اعزام شد و از نزدیک، منا را دید؛ همان جایی که تنها پسرش، آخرین روز حیاتش را آنجا بود. او روز خیلی خیلی سختی در منا گذراند.

پدر شهید طی مصاحبه‌ای با ایکنای خوزستان از حال و هوای خاص معنوی خود در دیار وحی و حال وصف‌ناپذیر خود بر مزار فرزندش شهید فؤاد مشعلی گفت؛ از اینکه پس از درددل با پسر شهیدش در مکه آرام گرفته بود: «ما سر مزار فؤاد رفتیم اما مزار پسرم بی‌نام و نشان است. قبرستان آنجا مثل قبرستان بقیع است. نه فقط پسرم، خیلی از شهدا آنجا هستند. مزار شهدای منا مانند بقیع غریبانه است. با پسرم زمزمه کردم، گفتم: بابا من تا اینجا آمدم، حلالم کن. ببخشید. دقیقاً نمی‌دانم مزارت کجاست. وظیفه پدری این بود که من خدمتت برسم ولی مزارت را نمی‌دانم کجا گذاشتند. حلالم کن.»

وی همچنین در سال 95 به همراه دیگر خانواده‌های شهدای فاجعه منا، به محضر مقام معظم رهبری رسید و درباره این دیدار گفت: «دیدار با آقا بسیار خوب بود. ایشان قاطعانه در برابر ستمگران ایستادند و از ما حمایت کردند. با وجود آنکه یک سال از این فاجعه می‌گذرد اما داغ فاجعه منا برای ایشان همچنان تازه است. ما راضی نیستیم ایشان را ناراحت ببینیم. وقتی اشک‌های ایشان را دیدم دلم سوخت.»

شهید فؤاد مشعلی، فرزند اول و تنها پسر مرحوم منصور مشعلی از اعضای گروه بین‌المللی تواشیح مصباح‌الهدی آبادان بود که در مهر 1394 در فاجعه منا به شهادت رسید. پیکر شهید فؤاد مشعلی با رضایت خانواده در مکه به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام
captcha