اجرای برنامه قرآنی «محفل» در سمنان
کد خبر: 4195693
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

اجرای برنامه قرآنی «محفل» در سمنان

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: برنامه محفل با «شعار قرآن را زندگی کنیم» با 30 آیه اعتقادی قرآن که در قالب اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب انتخاب و تبدیل به کتاب شده است، به‌صورت جزءخوانی تا ماه مبارک رمضان در استان برگزار می‌شود.

قرآن کریم

حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با ایکنا از سمنان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی(ره) برای ایجاد پدافند نرم‌افزاری در حوزه نظام جهت تبلیغات راه‌اندازی شد، اظهار کرد: وظیفه این سازمان ایجاد پدافند نرم‌افزار هوشمند تبلیغاتی از پایگاه دین در برابر تهاجم فرهنگی نظام سلطه و دشمن است.

وی ادامه داد: نقطه عطف در گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری جوان‌گرایی در حوزه مدیریت کشور است که بر این اساس اولین اتفاق مثبت در کل کشور دیده شدن جوانان نخبه فرهنگی در این اداره‌کل است.

عبدالهی با اشاره به ورود 200 نخبه فرهنگی و حوزوی به سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: از بهمن سال 99 در ساختار مدیریتی تبلیغات استان نیز نخبگان حوزی، فرهنگی و بومی شهرستانی در ادارات شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید بر اینکه ارتقای غنای برنامه‌های سازمان تبلیغات در مناسبت‌های مذهبی از اولویت‌های این اداره‌کل است، یادآور شد: در این خصوص شتاب‌دهنده فرهنگی رسانه‌ای شرق استان، (گامی نو) غرب استان و (مرکز نهضت) در شاهرود و سمنان راه‌اندازی شد که در آن جوانان مستعد رسانه‌ای توانمندسازی شده و توانستند با تولید محتوا، آثاری را داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول برخی از این تولیدات شامل نماهنگ قرن طوفانی به‌مناسبت روز قدس، مستند تکیه برنجی به‌مناسبت عید قربان، مستند روضه‌های خانگی در قالب (مستند، تیزر، موشن) در شبکه‌های مختلف سیما پخش شد.

عبدالهی از برگزاری رویداد پیشگام در دانشگاه سمنان خبر داد و افزود: این رویداد در راستای توانمندسازی جوانان استان برای شناخت مسئله‌های زیست‌بوم خود و تفکر به آنها بود. از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل هویت‌بخشی به حوزه کنشگری بانوان و دختران است که بر این اساس تمام تشکل‌های بانوان استان شناسایی شده و خانه دختران نجما ایجاد شد و دختران فعال فرهنگی عضو این خانه شده که توانمندسازی و رشد معرفتی دختران همراه با انجام طرح‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های این خانه است.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی و ارتقای کمی و کیفی هیئت‌های مذهبی از برنامه‌های شاخص اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان است، یادآور شد: در سطح استان 800 هیئت مذهبی ثبت‌شده داریم که 200 هیئت شاخص‌محور از سال 1400 مشغول فعالیت هستند که در این راستا سعی شده ظرفیت تشکل‌های دینی استان با کنشگری اجتماعی بیشتر و جهاد تبیین را ترویج دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان با اشاره به اینکه برنامه «محفل» قرار است با یک پیوست برنامه قرآنی در این استان برگزار شود، گفت: برنامه محفل با «شعار قرآن را زندگی کنیم» با 30 آیه اعتقادی قرآن که در قالب اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در تفسیر قرآن انتخاب و تبدیل به کتاب شده است، به‌صورت جزءخوانی تا ماه مبارک رمضان در راستای انس و تدبر در قرآن در استان برگزار خواهد شد.

خبرنگار- اعظم نظری

انتهای پیام
captcha