۱۷ هزار و ۶۶۸ نفر تماشاگر فیلم‌های فجر امسال در سینماهای مشهد بودند
کد خبر: 4199482
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

۱۷ هزار و ۶۶۸ نفر تماشاگر فیلم‌های فجر امسال در سینماهای مشهد بودند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۷ هزار و ۶۶۸ نفر علاقه‌مند به فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم‌ها در سینماهای مشهد نشستند.

سینمابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: ۲۵ فیلم در قالب بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه در پردیس‌های سینمایی هویزه، سیمرغ، پارک بازار، اطلس، برفی، ویلاژتوریست (طرقبه) و سینما آفریقا در ۱۱۱ سانس (نوبت) به نمایش گذاشته شد.

وی بیان کرد: فیلم‌های به نمایش درآمده شامل «پرویز خان، قلب رقه، آسمان غرب، مجنون، دروغ‌های زیبا، نپتون، ساعت جادویی، شه سوار، باغ کیانوش، تابستان همان سال، بهشت تبهکاران، رویاشهر، آغوش باز، نبودنت، آپاراتچی، شکار حلزون، احمد، آبی روشن، معجزه پروین، ملکه آلیشون، صبح اعدام، شمشیر و اندوه، دست ناپیدا، پرواز ۱7۵، شور عاشقی» بودند که در این مدت به نمایش درآمدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: از بین فیلم‌های به نمایش درآمده، ظرفیت سالن‌های سینماهای مشهد برای فیلم‌های «قلب رقه، احمد، مجنون، آسمان غرب و ملکه آلیشون» کامل شد و بقیه فیلم‌ها حداقل دو سوم تماشاگر داشتند و ۱۷ هزار و ۶۶۸ نفر تماشاگر فیلم‌های فجر امسال در سینماهای مشهد بودند.

وی با اشاره به سهم فیلمسازان مشهدی در این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم‌های «نپتون» به کارگردانی محمد ابراهیم غفاریان، «ساعت جادویی» به کارگردانی محمدعلی بصیری نیک و «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی از دستاوردهای فیلمسازان مشهدی در این جشنواره است، فیلم «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا نیز با مضمون زیارت و فرهنگ رضوی ساخته شده بود.

حسین‌زاده در پاسخ به سؤالی در خصوص سهم شهرستان‌ها از نمایش جشنواره فیلم فجر بیان کرد: در سیاستگذاری برای نمایش فیلم‌های جشنواره فجر، برنامه‌ریزی برای نمایش آنها در سینمای شهرستان‌ها انجام نشده و فقط مراکز استان‌ها اجازه نمایش فیلم‌ها را داشتند.

وی افزود: سینما آفریقا در بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد سینمای ویژه اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر بود که نمایش ۲۵ فیلم در آن با استقبال خوب آنان مواجه و بیشتر فیلم‌ها با حضور پررنگ مخاطبان همراه شد. تهیه کنندگان باید فیلم‌های جشنواره فجر را در همه استان‌ها به نمایش بگذارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به سؤالی در خصوص عدم نمایش برخی از فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در مشهد گفت: از ۳۱ فیلم این جشنواره ۲۵ فیلم در مشهد به نمایش درآمد و عدم نمایش بقیه آنها به دلیل مقاومت تهیه‌کنندگان برای نمایش آنها در مراکز استان‌ها بود.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد باید ستاد مرکزی جشنواره فیلم فجر در سیاست‌های خود نسبت به فیلم‌هایی که برای نمایش آنها در استان‌ها مقاومت می شود، تجدیدنظر کند و پیشنهاد می‌شود که یکی از شروط حضور فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر آن باشد که تهیه‌کنندگان آنها فیلم را در سراسر کشور به نمایش بگذارند نه اینکه فقط در تهران به نمایش درآید.

حسین‌زاده افزود: این رفتار مصداق تبعیض و ناعدالتی فرهنگی است، به‌ویژه اینکه بسیاری از سینماگران امکان حضور در ۱۰ روز برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران را ندارند و مایل هستند در شهر خود به تماشای فیلم‌ها بنشینند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین از مجموعه مدیران استان به ویژه همراهی شرکت گاز و پویشی که همزمان با جشنواره با شعار «گرمای گاز برای همه» راه اندازی شد، قدردانی کرد.

گفتنی است در حال حاضر ۱۴ سینما با ۷۷ سالن در خراسان رضوی فعال است.

انتهای پیام
captcha