راه‌اندازی پویش «آینده حتمی و نزدیک جهان» در قزوین
کد خبر: 4201084
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶

راه‌اندازی پویش «آینده حتمی و نزدیک جهان» در قزوین

دبیر مجمع مهدویت جبهه فرهنگی استان قزوین با بیان راه‌اندازی پویش «آینده حتمی و نزدیک جهان»، گفت: این پویش به دنبال پاسخ‌ سؤالاتی نظیر این است که تصویر قرآن از آینده جهان چیست؟ این تغییر چگونه رخ خواهد داد و تفاوت جهانِ آینده با جهانِ امروز در چیست.

پویش آینده حتمی و نزدیک جهان

رضا امیری، دبیر مجمع مهدویت جبهه فرهنگی استان قزوین، در گفت‌و‌گو با ایکنا از قزوین، با بیان این موضوع که در امر مهدویت و انتظار نیازمند کار فرهنگی و تبلیغی هستیم، گفت: در آستانه میلاد منجی عالم بشریت پویشی با عنوان «آینده حتمی و نزدیک جهان» راه‌اندازی شده است که بناست به برخی از سؤالات پیرامون آینده جهان پاسخ دهد.

وی ادامه داد: زیستن در جهانِ آینده، مبانی خودش را دارد و به تعبیر قرآن در حکومت صالحان، انسان‌ها بر اساس وزن باطنی‌شان صاحب اعتبار خواهند بود. معیارهای جهان به سرعت به سمت تغییر در حال حرکتند و این را کسانی می‌فهمند که قابلیت ادراک تحولات جهان را داشته باشند و باید در این زمینه دانش به دست آورده و مورد آموزش قرار گرفته باشیم.

دبیر مجمع مهدویت جبهه فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: پویش ما به دنبال پاسخ‌ سؤالاتی نظیر این است که تصویر قرآن از آینده جهان چیست؟ این تغییر چگونه رخ خواهد داد؟ تفاوت جهانِ آینده با جهانِ امروز در چیست؟ تکلیف ما در آینده جهان چه می‌شود؟ چگونه وقوع این آینده را قطعی و نزدیک می‌دانید؟ و چگونه می‌توان در این آینده نقش داشت و در آن صاحب اعتبار بود؟

امیری خاطرنشان کرد: پویش «آینده حتمی و نزدیک جهان» از ۲۲ بهمن ماه کار خود را آغاز کرده و تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت، در این پویش سؤالاتی را مطرح می‌کنیم و این لینک را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهیم و اقشار مختلف مردم با ورود به سایت می توانند به محتویاتی که در این زمینه طراحی شده است دست یابند.

وی بیان کرد: محتوای در نظر گرفته در قالب صوت است که مخاطبین بتوانند در شرایط مختلف به آن دسترسی داشته باشند و در زمان‌های مختلف در معرض آن قرار بگیرند. محتوای مد نظر ما در دو بخش است که بخش اول آن کتاب صوتی ایران و جهان آینده خواهد بود و در ادامه نیز ۱۲ جلسه از مفاهیم ارائه شده توسط اساتیدی نظیر حجت‌الاسلام پناهیان و استاد محمد شجاعی در زمینه مهدویت، انتظار و ظهور و نیز آینده تمدنی جهان با تکیه بر آموزه‌های اسلامی است. در این جلسات به مفهوم تمدن‌سازی در انقلاب اسلامی پرداخته شده چراکه معتقدیم انقلاب اسلامی با نقاط قوتی که دارد می‌تواند زمینه‌های ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم آورد.  

دبیر مجمع مهدویت جبهه فرهنگی استان قزوین گفت: ما از تمامی ظرفیت‌هایی که بتوانند ما را در معرفی پویش «آینده حتمی و نزدیک جهان» کمک کنند بهره می‌بریم و در این زمینه علاوه بر فضای مجازی همکاری شورای شهر و شهرداری قزوین را نیز داشته‌ایم که فضاسازی شهری را نیز در این زمینه برای ما میسر کرده‌اند. در نظر داریم که پویش Who is Mahdi را نیز راه‌اندازی کنیم، از آنجاکه همزمان با عملیات طوفان‌الاقصی این هشتگ در فضای مجازی بسیار مطرح شد و با بیش از ۵۰۰ میلیون بار تکرار به یکی از ترندهای فضای مجازی بدل گردید به نظر می‌رسد تولید محتوا با این هشتگ نیز می‌تواند در هدف ما اثر گذار باشد.

امیری در پایان اظهار کرد: از این طریق می‌توانیم محتوای تولید شده را علاوه بر سطح کشور در سطح بین‌المللی نیز اشاعه کنیم که در جهت اهدافی که برای خود تعریف کرده‌ایم کارآمد به نظر می‌آید. پویش Who is Mahdi می‌تواند در داخل و به خصوص در خارج از مرزهای ایران توجهات زیادی را به خود جلب کند و برنامه‌ریزی‌های ما به گونه‌ای است که بتوانیم در سطح جهانی و به صورت ادامه‌دار این هشتگ را پیش ببریم و از این طریق اطلاعات مختلف و دامنه‌داری را در زمینه ظهور و تمدن مهدوی در اختیار عموم قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha