تأسیس انجمن علمی «قرآن و سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی لرستان
کد خبر: 4202164
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱

تأسیس انجمن علمی «قرآن و سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در این دانشگاه پژوهش‌ها و آموزش‌های بین رشته‌ای «دین و سلامت» و «قرآن و سلامت» را داریم و گاهاً کارگاه‌هایی حول این دو محور برای اساتید برگزار می‌کنیم که می‌توان این موضوعات را در سایر رشته‌ها نیز بسط داد.

محمد غیاثی، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی لرستانمحمد غیاثی، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان اظهار کرد: یکی از پیشنهادات ما به دانشگاه‌ها این است که با استفاده از ظرفیت اساتید یک سری از کارگاه‌ها را با توجه به رشته‌های تخصصی که در دانشگاه‌ها وجود دارد و اساتید عضو هیئت علمی در آن رشته‌ها فعالیت دارند، در دانشگاه‌ها برگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان پژوهش‌ها و آموزش‌های بین رشته‌ای «دین و سلامت» و «قرآن و سلامت» را داریم و گاهاً کارگاه‌هایی حول این دو محور برای اساتید برگزار می‌کنیم، بیان کرد: می‌توان این موضوعات را در سایر رشته‌ها نیز بسط داد.

غیاثی با اشاره به اینکه ما در بحث بهداشت و درمان و مسائل مربوط به رشته‌های پزشکی روی این کارگاه‌ها متمرکز می‌شویم، افزود: در سایر رشته‌ها نیز می‌توان این کارگاه‌ها را برای اساتید پیش‌بینی کرد، به‌عنوان مثال در دانشگاه لرستان یکی از اساتید در یک برنامه حول محور فیزیک در قرآن صحبت کردند که پژوهش ارزنده‌ای بود.

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر اینکه قرآن را به انجمن‌های علمی دانشجویی بیاوریم، بیان کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی توانستیم یک انجمن علمی دانشجویی قرآن و سلامت را تأسیس کنیم که کار آن فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی حول دو محور قرآن و سلامت و دین و سلامت است.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که در یک موضوع تخصصی حول محور رشته خودشان تلاش می‌کنند که کارگاه‌های علمی برگزار کرده و فعالیت‌های پژوهشی انجام دهند می‌توانند برای این فعالیت‌ها از قرآن بهره‌گیری کنند، به‌عنوان مثال انجمن علوم آزمایشگاهی ما در نظر دارد یک کارگاه تدبر در قرآن کریم با موضوع قرآن و سلامت برگزار کند که یک تجربه است که می‌شود به سایر دانشگاه‌ها پیشنهاد شود.

غیاثی با اشاره به استفاده از ظرفیت اردوهای دانشجویی برای جذب دانشگاهیان و دانشجویان ادامه داد: به‌عنوان مثال با توجه به اینکه استان ما در یک منطقه خوش آب و هوا قرار گرفته، به‌ویژه در فصل بهار، می‌توانیم اردوهای طبیعت‌گردی با محتوای قرآنی برگزار کنیم، یعنی پیوست آن قرآن باشد، گعده‌های قرآنی در اردوهای تفریحی برگزار کنیم دانشجویان آرام آرام علاقه‌مند شده و مخاطبان ما بیشتر خواهند شد، کمااینکه ما در یک تجربه 100 نفر دانشجو را به اردوی یک روزه سراب کهمان بردیم و چند گعده روانشناختی، ادبی و قرآنی پیش‌بینی شد که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

مسئول کانون قرآن و عترت داشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: اجرای گعده باعث ایجاد ارتباط چهره به چهره ما با دانشجویان و برعکس خواهد شد و در این بین یک رفاقت بین دانشجویان و متولیان امر به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha