پرورش هنرمندان متعهد، کارویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است
کد خبر: 4204193
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

پرورش هنرمندان متعهد، کارویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن گرامیداشت 18 اسفند؛ سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: پرورش هنرمندان متعهد به فرهنگ ایرانی و اسلامی کارویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تبریک 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گفت: مساجد مرکز اصلی فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی و مبدا تمام تحولات فرهنگی هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در فرهنگ اسلامی ما مسجد مرکز همه موضوعات اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … بوده است، از این رو تا جایی که ممکن است باید در حوزه فرهنگ و هنر نیز به سمت برنامه‌هایی با محوریت و مرکزیت مساجد برویم.

وی اضافه کرد: استان خوزستان علاوه بر دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی، مهد تمدن ایران زمین، دروازه ورود تشیع به کشور، پایتخت دفاع مقدس و معراج شهدا است و همچنین از مساجد تأثیرگذار و قوی برخوردار است.

منادی، خاطر نشان کرد: طبیعتاً مجموعه‌هایی مثل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که خدمت رسان مساجد هستند به همین میزان اهمیت دارند. در این میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه‌هایی با محوریت سبک زندگی اسلامی، هنر اسلامی و هنر متعهد، نقش بسزایی در پویایی مساجد و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تلاش کانون‌های مساجد پرورش افرادی با فرهنگ اسلامی و ترويج فرهنگ دینی و اسلامی در بستر هنر و فرهنگ مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری است و امیدواریم در این زمینه با همکاری سایر ارکان مسجد و تلاش روزافزون، بیش از پیش موفق‌ شوند.

انتهای پیام
captcha