اجرای رویداد ملی «سنگرهای فیروزه‌ای» در یادمان‌های دفاع مقدس
کد خبر: 4204254
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

اجرای رویداد ملی «سنگرهای فیروزه‌ای» در یادمان‌های دفاع مقدس

نخستین رویداد ملی «سنگرهای فیروزه‌ای» در هشت بخش هنری شامل نمایش خیابانی، روایت پیشرفت، سرود، نقالی، نمایش عروسکی، روایت مقاومت، شعرخوانی، قصه گویی در یادمان‌های دفاع مقدس در حال برگزاری است.

رویداد ملی «سنگرهای فیروزه‌ای»به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام هادی زرشناس، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند از برگزاری نخستین رویداد ملی «سنگرهای فیروزه‌ای» در یادمان‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: این رویداد با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان در هشت بخش هنری شامل نمایش خیابانی، روایت پیشرفت، سرود، نقالی، نمایش عروسکی، روایت مقاومت، شعرخوانی، قصه گویی در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند با اشاره به اجرای رویداد «روایت راهیان» در اربعین حسینی و اثرات مثبت آن در فضای جامعه خاطرنشان کرد: این اقدام بنا بر اهمیت کار هنری، رسانه و تلفیق آن با آیین، مذهب و آرمان‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی برنامه ریزی شد تا این رویداد ملی در حوزه دفاع مقدس و راهیان نور صورت پذیرد.

زرشناس همچنین از اجرای شب شعر ملی راهیان نور با حضور شاعران استانی و کشوری در آیین اختتامیه این رویداد خبرداد و افزود: تداخل و کاهش زمان برگزاری به دلیل انتخابات و ماه مبارک رمضان سبب شد تا به جای در نظر گرفتن فضایی ثابت، چندین محل از یادمان‌های دفاع مقدس را مشخص کرده و به صورت مداوم اجرا داشته باشیم.

وی اظهار کرد: این رویداد در یادمان شهدای علقمه، یادمان شهدای خین و صحن مسجد جامع خرمشهر میزبان علاقه‌ مندان خواهد بود، همچنین در حال برنامه ریزی هستیم که اگر موفق به افزایش ظرفیت شویم از یادمان‌های دیگر مانند شلمچه، ذوالفقاری و شهدای اربعین استفاده کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند به میزبانی ده هزار نفری منطقه آزاد اروند در یادمان شهدای علقمه از حاضران در رویداد ملی «سنگرهای فیروزه‌ای» اشاره کرد و ادامه داد: عمده مخاطبان این رویداد را زائران راهیان نور سراسر کشور و مردم شهرهای آبادان و خرمشهر تشکیل می‌دهند.

زرشناس به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای اثرگذاری این رویداد در جامعه و بهره گیری مردم آبادان و خرمشهر از آن خاطرنشان کرد: به منظور استفاده مردم آبادان و خرمشهر از این رویداد، از فضای شهری مانند صحن مسجد جامع و یادمان شهدای علقمه که در محدوده شهری و در محل کوی آریا واقع شده استفاده کردیم.

وی از فراهم‌سازی فضایی برای زیارت آنلاین خبرداد و گفت: رویداد ملی «سنگرهای فیروزه‌ای» تا پیش از ماه مبارک رمضان برقرار خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند اظهار کرد: نگاهمان در معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند به حوزه گردشگری دفاع مقدس، اثرگذاری و بوم منطقه درخصوص بخش گردشگری معنوی است؛ امیدواریم که بتوانیم جذابیت این موضوع را با زبان هنر افزایش داده و مفاهیم را در حوزه پیشرفت و مقاومت انتقال دهیم.

زرشناس در پایان تاکید کرد: در این رویداد از ظرفیت هنرمندان بومی و محلی در کنار هنرمندان استانی و کشوری استفاده شده است.

گفتنی است، میزبان اصلی دو رویداد مهم اربعین حسینی و راهیان نور در مناطق آزاد کشور، منطقه آزاد کشور است.

انتهای پیام
captcha