اجرای طرح قرآنی «مسطورا» در سمنان
کد خبر: 4204262
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

اجرای طرح قرآنی «مسطورا» در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان از اجرای طرح ملی قرآنی «مسطورا» در این استان خبر داد و گفت: دغدغه مقام معظم رهبری در بحث قرآنی مسئله محور بودن قرآن است که باید این مهم به‌صورت جدی پیگیری شود.

حجت الاسلام عبدالهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی سمنان، حجت‌الاسلام عباس عبدالهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، 18 اسفندماه در نشست اجرایی طرح قرآنی مسطورا با بیان اینکه مبدأ تشکیل طرح‌های قرآنی، رهبر معظم انقلاب هستند و باید به‌صورت نظام‌مند در استان اجرا شود، گفت: ضرورت دارد تعامل و استفاده از آموزه‌های قرآن در همه امور زندگی بیشتر شود.

وی با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری در بحث قرآنی مسئله‌محور بودن قرآن است که باید این مهم به‌صورت جدی پیگیری شود، افزود: منبع اصلی طرح قرآنی مسطورا اندیشه تفسیری مقام معظم رهبری است. درواقع ۳۰ آیه محوری و دغدغه مقام معظم رهبری که در گذشته بیان شده در بحث طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن بوده که در ماه رمضان این ۳۰ دغدغه باید به مردم شناسانده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان بیان کرد: برای اجرای این طرح همه دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند که در این راستا چهار سطح برای این طرح تعریف شده که باید از ظرفیت دورهمی‌های عید نوروز در این طرح استفاده شود.

عبداللهی با تأکید بر اینکه انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی پای کار آوردن جامعه اداری و همچنین مخاطب مردمی است، یادآور شد: اجرای این طرح می‌تواند در ماه مبارک رمضان در استان از اهمیت خاصی برخودار باشد. تفسیر تدبری کوتاهی در قالب این ۳۰ آیه محوری ارائه خواهد شد که بسیار در جامعه و مردم اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha