اجلاسیه تجلیل از خانواده شهدا در اراک برگزار می‌شود
کد خبر: 4204426
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶

اجلاسیه تجلیل از خانواده شهدا در اراک برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی افزود: اجلاسیه‌ سراسری و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران برنامه تدارک دیده شده در هفته شهید در مرکز است. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفت در اراک هم برگزار می‌شود.

رضا ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، رضا ربیعی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی و دبیر ستاد روز شهید استان، امروز، 19 اسفند، ضمن تشریح برنامه‌های «هفته بزرگداشت شهدا» گفت: روز شهید و بزرگداشت مقام شهدا در روز 22 اسفند سال 58 نام نهاده شد تا رشادت رزمندگان و شهدا برای همیشه به یاد بماند.

وی شعار امسال روز بزرگداشت شهدا را «تا پای جان هستیم همپای شهیدان» اعلام کرد و گفت: برنامه‌های این ایام از روز جانباز شروع شده و در این ایام سعی شده تا خدمات ارزنده‌ای به جامعه هدف ارائه شود.

ربیعی با اشاره به اینکه بیش از ۲۷ برنامه در این اداره‌کل و بیش از 200 برنامه در دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی برای هفته بزرگداشت شهدا در نظر گرفته شده است، ادامه داد: پویش سراسری «سلام شهید» از برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد. به دستور رئیس جمهور قرار است مقامات کشوری و استانی با خانواده شهدا دیدار کنند.

وی اشاره کرد: پویش دیدار با خانواده شهدا در سراسر استان توسط مردم و مسئولان برنامه‌ای است که از سال گذشته آغاز شد و در این مسیر با هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های خودجوش و مساجد، تشکل‌های شاهد و ایثارگر هماهنگی‌هایی صورت گرفته که برنامه اصلی این هفته را تشکیل می‌دهد تا شاهد قدردانی از خانواده‌های شهدا باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید استان افزود: اجلاسیه‌ سراسری و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران برنامه تدارک دیده شده در هفته شهید در مرکز است. با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در اراک هم برگزار می‌شود.

ربیعی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های هفته شهید می‌توان به برگزاری میز خدمت بنیاد و میز خدمت معاضدت قضایی در مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ شهر استان اشاره کرد. همچنین رؤسای بنیاد شهرستان‌های تابعه در روز جمعه، 18 اسفند سخنران پیش از خطبه‌ها بودند. کاشت نهال به نام هر شهید با هماهنگی شهرداری و منابع طبیعی، تبلیغات محیطی روز شهید، برپایی نمایشگاه جنبی یادواره شهدا، مراسم گلباران گلزار مطهر شهدا توسط مردم و خانواده شهدا و ایثارگران از جمله دیگر برنامه‌های هفته شهید است.

ربیعی گفت: راویان و پیام‌آوران ایثار در مدارس برای روایت سیره شهدا حضور خواهند داشت. همچنین تهیه کلیپ وصایای شهدا برای پخش در فضای مجازی، اجرای سرود و تئاتر در سطح شهر، برگزاری اردوی سیاحتی - زیارتی و اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، اجرای طرح پایش سلامت جامعه ایثارگری به ویژه دیدار گل‌های یاس، عیادت از بیماران جامعه هدف، از دیگر برنامه‌های مهم هفته شهید است.

وی در پایان تصریح کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی دو هدف اصلی تکریم جامعه معزز ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha