آمادگی بیش از ۱۲ هزار مسجد در مکه برای استقبال از ماه رمضان
کد خبر: 4204621
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

آمادگی بیش از ۱۲ هزار مسجد در مکه برای استقبال از ماه رمضان

بیش از ۱۲ هزار مسجد در شهر مکه برای پذیرایی از نمازگزاران در ماه مبارک رمضان آماده شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از السبق، بیش از ۱۲ هزار مسجد در شهر مکه که مقدس‌ترین مکان برای مسلمانان است، برای پذیرایی از نمازگزاران در ماه مبارک رمضان آماده شده‌اند.

۴۶۰ مسجد از تعداد مساجدی که آماده استقبال از ماه رمضان شده‌اند در منطقه مرکزی شهر قرار دارند.

شعبه وزارت امور اسلامی مکه آماده‌سازی این مراکز عبادی را که شامل نظافت کامل، فرش کردن و خوشبو کردن است در آستانه ماه مبارک رمضان به پایان رسانده است.

وزارت امور اسلامی، مسئول رسیدگی به امور مساجد در عربستان اخیراً دستورالعمل‌هایی را برای عملیات در ماه رمضان صادر و ائمه مساجد را از درخواست کمک‌های مالی برای میزبانی سفره‌های افطار برای نمازگزاران منع کرده است.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: ضیافت‌های افطاری نباید در داخل مساجد برگزار شوند و این تصمیم برای تمیز نگه داشتن مساجد اتخاذ شده است.

همچنین استفاده از دوربین در داخل مساجد برای فیلم‌برداری از ائمه جماعات یا نمازگزاران ممنوع است و این تصمیم هم به خاطر بر هم نزدن تمرکز نمازگزاران انجام شده است.

همچنین بر اساس دستورالعمل صادر شده، انتقال و پخش دعا از طریق رسانه‌های مختلف نیز ممنوع است.

از دیگر دستورات می‌توان به رعایت دقیق زمان نماز توسط مؤذنان و رعایت فاصله تعیین شده بین اذان و شروع اقامه نماز مطابق با زمان معین اشاره کرد.

همچنین به ائمه جماعات توصیه شده است از طولانی شدن تراویح(نماز شبانه داوطلبانه در ماه مبارک رمضان) پرهیز و خطبه‌هایی با محوریت احکام روزه برای نمازگزاران ایراد کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اریا
|
United States of America
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۱۸:۳۰
0
0
مطالب متنوع و بسیار جالب
captcha