۱۲۳ مجروح حادثه تروریستی کرمان تحت پوشش جامعه ایثارگری قرار گرفتند
کد خبر: 4204891
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

۱۲۳ مجروح حادثه تروریستی کرمان تحت پوشش جامعه ایثارگری قرار گرفتند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در خصوص آخرین آمار شهدای حادثه تروریستی کرمان با بیان اینکه این حادثه ۹۶ شهید داشته است که از این تعداد ۱۵ نفر اتباع بودند، گفت: تاکنون ۱۲۳ مجروحان حادثه تحت پوشش جامعه ایثارگری قرار گرفته‌اند.

سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سعید ایرانمنش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان عصر امروز، ۲۱ اسفندماه در نشست خبری به‌مناسبت سالروز تشکیل بنیاد شهید با قرائت آیه ۲۶۱ سوره بقره و با اشاره به اهمیت و جایگاه ایثار در قرآن، گفت: هر کسی به جایگاه ایثار برسد رستگار می‌شود و شهدا و خانواده‌های شهدا چنین جایگاهی دارند.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و بیان اینکه این حادثه ۹۶ شهید داشته است که از این تعداد ۱۵ نفر اتباع بودند، افزود: تاکنون ۱۲۳ نفر از مجروحان حادثه تحت پوشش جامعه ایثارگری قرار گرفته‌اند. تقریباً حدود ۳۵۰ نفر در حادثه حضور داشتند که مراحل قانونی تشکیل پرونده آنها باید طی شود.

ایرانمنش آمار شهدای استان کرمان را ۶۶۷۹ شهید و تعداد جانبازان را ۲۱ هزار و ۵۰۹ نفر (۱۷۹ نفر جانباز ۷۰ درصد) اعلام کرد و ادامه داد: سال آینده یادواره «شهدای غریب» در کرمان برگزار می‌شود که در حال حاضر آمار آنها ۳۲ نفر در استان کرمان است و شناسایی همچنان ادامه دارد و تاکنون جوان‌ترین شهید غریب شناسایی شده کشور شهید صادق‌زاده از شهدای شهرستان زرند است.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی بنیاد هستند و طرح پایش سلامت نیز هر ساله اجرا می‌شود که سال گذشته سه هزار نفر در این طرح پایش شدند، گفت: سال گذشته ۵۹۰ مورد واگذاری زمین به ایثارگران و ۱۳۴۰ مورد معرفی وام مسکن ایثارگران انجام شد. همچنین سرکشی از ۱۹ هزار و ۵۰۰ خانواده شهید از سوی ادارات استان صورت گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید کرمان اظهار کرد: در یک سال گذشته هشت مورد در کرمان تأیید شهادت شدند. همچنین ۱۸۸۰ مورد پرونده احراز ایثار‌گری داشته‌ایم و اطلاعات شهدا نیز در حال به‌روز رسانی است.

ایرانمنش در پایان به برگزاری مراسم در گلزار شهدای کرمان پرداخت و گفت: دشمن می‌خواهد حضور مردم در اماکن زیارتی را کاهش دهد اما تاکنون به نتیجه نرسیده و مسیر برنامه‌ها تداوم می‌یابد. از آغاز ماه مبارک رمضان جزءخوانی قرآن روزانه انجام و شب‌های قدر و تحویل سال برنامه‌های ویژه‌ای در گلزار برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha