۱۰۹ میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت داده شد
کد خبر: 4205220
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
با صدور احکام قضایی در کرمان

۱۰۹ میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت داده شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه ۷۷۶ هکتار اراضی استان با احکام دادگاه و یا دستورات دادستان‌ها رفع تصرف شده است، اظهار کرد: ارزش تقریبی این اراضی ۱۰۹ میلیارد تومان بود که به بیت‌المال اعاده شده و ۱۰۹۵ متهم در این ارتباط دستگیر شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز، ۲۳ اسفندماه در آخرین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان در سال جاری به ارائه گزارش ۱۱ ماهه این شورا در کرمان پرداخت و گفت: آنچه در شورا تصویب می‌شود باید اجرا شود و هیچ نهاد و سازمانی حق ندارد مکاتباتی برخلاف مصوبات جلسات شورا داشته باشد. دادستان‌ها بر اجرای مصوبات شورا نظارت داشته باشند و اگر مدیری مصوبات را انجام نداد باید تذکر یا اعلام جرم شود.

وی ضمن قدردانی از همراهی اصحاب رسانه برای انعکاس اخبار حوزه قضایی استان و تلاش در راستای حفظ حقوق بیت‌المال، افزود: در ۱۱ ماهه نخست امسال با پیگیری شورا تعداد ۲۲۲۰ پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده که از این تعداد ۵۰ درصد پرونده‌ها یعنی ۱۱۱۹ پرونده منتهی به صدور حکم شده و باقی پرونده‌ها در حال رسیدگی است که باید با سرعت بیشتری انجام شود.

حجت‌الاسلام حمیدی تصریح کرد: تشکیل پرونده‌های قضایی مربوط به حفظ حقوق بیت‌المال در ارتباط با جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و راه و شهرسازی در شمال و جنوب استان و همچنین مربوط به آب منطقه‌ای در حوزه حریم و بستر رودخانه‌ها و بنیاد مسکن بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۷۶ هکتار اراضی استان با احکام دادگاه و یا دستورات دادستان‌ها رفع تصرف شده است، اظهار کرد: ارزش تقریبی این اراضی ۱۰۹ میلیارد تومان بود که به بیت‌المال اعاده شده و ۱۰۹۵ متهم در این ارتباط دستگیر شده است. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان مساحت قلع و قمع شدن اراضی تصرفی و محدثات با دستورات قضایی را ۶۴۹ هکتار در کرمان دانست و گفت: در این ارتباط ۴۸۱ پرونده تشکیل شده است. میزان خلع ید از اراضی دولتی در حوزه شمال و جنوب استان کرمان با احکام قضایی نیز ۶۶۰ هکتار بوده که در این ارتباط ۱۸۱ پرونده قضایی تشکیل شده است. همچنین در خصوص تغییر کاربری اراضی دولتی ۷۹۶ مورد در شمال و جنوب استان شناسایی شده که در این ارتباط اقدامات قانونی در حال انجام است.

 

انتهای پیام
captcha